پلتفرم‌های داخلی و خارجی باید قانونمند شوند/ تکلیف قانونی دولت ارائه اینترنت پر سرعت است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه پیگیر هستیم تا اینترنت پر سرعت با پهنای باند بیشتر و خدمات بهتر ارائه شود، اظهار داشت: تکلیف قانونی دولت ارائه اینترنت پر سرعت است اما در گذشته در این خصوص کوتاهی انجام گرفته است از سویی دیگر باید دسترسی به اینترنت پر سرعت قانونمند باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی افزود: با توجه به اینکه از پلتفرم اینستاگرام و واتساپ به صورت متعدد درخواست شده تا قانونمند شود و مسئولیت بر عهده بگیرد، اما این پلتفرم‌ها نه تنها اعلام عدم مسئولیت کرده‌اند، بلکه کمک به اغتشاشات نیز داشته‌اند.

,

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه هیچ دولت و قانون گذاری عدم قانونمند بودن پلتفرم‌ها را نمی‌پذیرد، گفت: دولت تکلیف دارد تا خود پلتفرمی را آماده و ارائه کند، برای اینکه انحصارا دو پلتفرم آماده شده است بنابراین مورد سو استفاده قرار می‌گیرد.

,

وی تصریح کرد: پلتفرم‌های متعدد ایرانی و خارجی باید آماده شود، تا رقابت ایجاد شود چراکه اگر رقابتی ایجاد شود کیفیت بالاتر خواهد رفت و قانمندتر خواهد شد، با تخطی از قانون پلتفرم دیگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

,

باقری گفت: گلایه‌ای که از دولت داریم این موضوع می‌باشد، به دلیل اینکه در گذشته تدبیر اتفاق نیافتاده است مردم منحصرا فضای کسب و کار را در دو پلتفرم محدود کرده‌اند و به هر دلیلی این پلتفرم محدود و مسدود شده است و این امر سبب قفل شدن کسب و کار مردم شده است.

,

وی عنوان کرد: به شدت و به جد پیگیر هستیم تا به سرعت این مسئله را با نرم‌افزار‌های جدید و قدیمی حل کنند، با این وجود فرقی ندارد که نرم افزار داخلی و یا خارجی باشد، اما روی هیچ یک از این‌ها موضوعیت قائل نیستیم.

,

انتهای پیام/

]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه پلتفرم‌های متعدد ایرانی و خارجی باید آماده شود تا رقابت ایجاد شود، گفت: اگر رقابتی ایجاد شود کیفیت بالاتر خواهد رفت و پلتفرم قانمندتر خواهد شد، با تخطی از قانون پلتفرم دیگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.