گره کور ترافیک کلانشهر کرمانشاه با خودروهای تک سرنشین
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، همزمان با بازگشایی مدارس و دیگر مراکز آموزشی، و همچنین تردد کارکنان به ادارات اوضاع ترافیکی کلان‌شهرها همچون کرمانشاه رو به وخامت می گذرد.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

واقعاً وقتی بافت خیابان های شهر آنچنان توان این همه ترافیک و خودرو را ندارد، چرا مردم تا این حد از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند؟!

,

, ,

با این حال راه‌هایی برای کاهش گره‌هایی ترافیکی وجود دارد  که مستلزم فرهنگ عمومی است.

,

معصومه شریفی یکی از معلمان شهر کرمانشاه در گفتگو با مرصاد گفت: واضح است استفاده از وسایل نقلیه عمومی به منظور جا به جایی افراد در سطح شهر، می تواند تاثیر مثبتی در وضعیت ترافیک شهری داشته باشد.

,

وی گفت: من تمامی مسیر خود را از خانه تا محل کارم که مدرسه است و دو خیابان فاصله دارد پیاده تردد می کنم و معتقدم کسانی که از خودروهای تک سرنشین استفاده می‌کنند، بیشتر به دنبال راحتی و چشم و هم‌چشمی هستند، به طوری که می‌خواهند از در خانه تا محل کارشان را در خودروی خود باشند در حالیکه این افراد کمی باید به فکر مردم و شهرشان باشند.

,

, ,

شریفی ادامه داد: کاش سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه بجای معرفی خودرهای شخصی  چندتا اتوبوس را در نظر بگیرد که دانش آموزان و دانشجویان با وسایل نقلیه عمومی تردد کنند.

,

آقای فرهاد میرزایی یکی از رانندگان سرویس در گفتگو با مرصاد گفت: بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی دیگر مانند دانشگاه ها، هزاران خودرو تک سرنشین را روانه خیابان ها می کند و بر وخامت اوضاع ترافیک شهری، دامن می زند، چرا که بسیاری از والدین دانش آموزان، ترجیح می دهند فرزندشان را با خودرو شخصی به مدرسه برسانند.

,

, ,

وی گفت: یکی از دلایل ترافیک هم همین سرویس هایی است که برای سوار و پیاده کردن دانش آموزان کوچه و خیابان را بند می آورند و رانندگانی که قوانین راهنمایی و رانندگی را زیر پا می گذارند.

,

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کرمانشاه نیز چندی پیش اظهار داشت: با توجه به افزایش تردد در مهرماه حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش ترافیک معابر اصلی مشاهده می‌شود.

,

حجت الله عزیزی افزود: افزایش ترافیکی معابر اصلی به دلیل فعالیت سرویس‌های مدارس و جا به جایی دانش آموزان بوده که اوج ترافیک در نوبت صبح از ساعت هفت تا هشت صبح و در نوبت بعد از ظهر ساعت ۱۲ تا ۱۳ ظهر بوده است.

,

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهر کرمانشاه به اجرای طرح زوج و فرد در ساعاتی از شبانه روز اشاره و تصریح کرد: ترافیک در هسته مرکزی شهر و خیابان‌های اصلی در محدوده هسته مرکزی بیشتر مشاهده می‌شود که به منظور پیشگیری در اختلال رفت و آمد‌ها اجرای طرح زوج و فرد در در نظر گرفته شد.

,

, ,

 

,

 

,

آیا طرح زوج و فرد بر کاهش ترافیک در معابر اصلی شهر همچون شهرک‌های الهیه، مسکن و محدوده میدان سپاه پاسداران و بلوار شهید بهشتی تاثیری داشته است!؟

,

فرشته ایزدی در گفتگو با مرصادنیوز اظهار داشت: امروزه استفاده از خودروهای شخصی به ویژه به صورت تک‌سرنشین روز به روز در حال افزایش است که این امر مشکلاتی را از نظر فرهنگی، اجتماعی و روانی در جامعه ایجاد کرده است.

,

این کارشناس ارشد جامعه شناسی گفت: مردم باید یاد بگیرند که کجا و چگونه و چه زمانی از خودروهای شخصی استفاده کنند.

,

وی گفت: افزایش تولید ماشین در جامعه و استقبال گسترده مردم از تولیدات شرکت‌های خودروسازی روزبه‌روز مشکلات اجتماعی و فرهنگی افزایش خواهد داد و ما شاهد افزایش آلودگی هوا، افزایش ترافیک در شهرها، افزایش سروصدا و ناهنجاری‌های صوتی و ضایعات زیست‌محیطی، افزایش ناراحتی‌های روحی، روانی و عصبانیت و تنش‌های کلامی و رفتاری بین مردم و پایین آمدن آستانه تحمل افراد و افزایش خشونت‌ها خواهیم بود.

,

, ,

ایزدی خاطرنشان کرد: ترغیب مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی و گسترش ورزش‌های همگانی و افزایش فرهنگ پیاده‌روی در کاهش بار ترافیکی بسیار موثر خواهد بود.

,

وی با اشاره به فرهنگ چشم همچشمی گفت: صاحب خودرو بودن در کشور ما به نوعی کلاس و مزیت برای افراد تبدیل شده به طوری که هر کسی خود را به آب و آتش می‌زند تا برای خود وسیله نقلیه‌ای فراهم‌ کند، و اینجا رسانه ها می توانند نقش بسزایی داشته باشند.

,

, ,

این کارشناس ارشد جامعه شناسی تصریح کرد: رسانه های ارتباط جمعی نقش موثری در فرهنگ‌سازی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و حتی دوچرخه دارند.  

,

به گزارش مرصاد، به نظر می رسد منظور کنترل، مدیریت و ساماندهی رفت و آمد‌ها از بروز ترافیک سنگین و قفل شدن مسیر تقویت شبکه حمل و نقل عمومی، گسترش فرهنگ پیاده روی و استفاده از دوچرخه و ایجاد زیرساخت های لازم برای آن و ساماندهی سرویس های دانش آموزی مطابق آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزان می تواند اقدامات موثری در جهت بهبود وضعیت ترافیکی در فصل بازگشایی مدارس باشد.

,

انتهای پیام/

]
وقتی بافت خیابان های شهر آنچنان توان این همه ترافیک و خودرو را ندارد، چرا مردم تا این حد از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند؟!