توسعه فضاهای آموزشی اولویت دولت سیزدهم در سیستان و بلوچستان/ مدارس جدیدالتاسیس شهرستان سیب و سوران تجهیر می شوند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، دولت همواره خدمت رسانی مطلوب و شتاب بخشیدن به توسعه فضاهای آموزشی را در بخش‌های مختلف مدنظر داشته و اهتمام مسئولان برای حل مشکلات مردم بیشتر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون, ،,

در چند سال اخیر موضوع نوسازی مدارس با جدیت بیشتری درحال پیگیری است و همه دستگاه‌ها و مدیران در راستای جبران و کمبود فضاهای آموزشی که دانش آموزان درگیر بودند را برطرف کنند.

افزایش بهره وری در سطح آموزش و پرورش، ارتقاء عدالت اجتماعی از جنبه کیفیت بخشی به مسائل آموزشی، ماموریت انسان سازی، آینده سازی و تربیت نیروی انسانی از تاکیدات ریاست جمهوری است که با تجهیز و افزایش توسعه فضاهای آموزشی به این مهم دست می رسند.

سیستان و بلوچستان به لحاظ پهناوری و پراکندگی روستاها و مناطق شهری و نبود زیرساخت‌های اصلی مانند جاده در برخی نقاط صعب العبور بسیاری از دانش آموزان به مدرسه و فضاهای آموزشی دسترسی ندارند.

سیستان و بلوچستان کمترین سرانه فضاهای آموزشی را در کشور داراست و اگر چه در سال های اخیر اقدامات خوبی برای توسعه فضاهای آموزشی انجام شده، اما با رشد فزاینده جمعیت دانش آموزی این اقدامات جواب گوی نیاز جمعیت دانش آموزی نیست، و نیاز است تا دولت و مسئولین دست اندرکار توجه ویژه ای جهت توسعه فضاهای آموزشی در استان انجام دهند.

تجهیز مدارس جدیدالتاسیس شهرستان سیب و سوران

فرشاد گرگیج، فرماندار شهرستان سیب و سوران در گفت و گو با خبرنگار ما از تجهیز مدارس جدیدالتاسیس خبر داد و گفت: تا پایان ماه جاری180 دانش آموز در مدرسه 6 کلاسه در 2 شیفت از خدمات آموزشی مطلوب بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به فعالیت های مثبت سازمان نوسازی مدارس و خیرین افزود: سازمان نوسازی مدارس در جهت افزایش فضای آموزشی در شهرستان اقدامات و فعالیت موثری را انجام داده است.

فرماندار سیب و سوران ادامه داد: طبق قول مدیرکل سازمان نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان تجهیز مدارس شهر سیب و روستای های کرشان و کلوکان تا پایان ماه جاری انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته نه چندان دور کمبود مدرسه در استان یک مشکل جدی بود، تصریح کرد: امروز توسعه فضاهای آموزشی با سرعت بسیار خوبی پیش می‌رود و دغدغه‌ها تاحدود زیادی رفع شده است.

گرگیچ با اشاره به توجه بیشتر به فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و پرورشی در مدارس اذعان کرد: ایجاد تحول نیازمند تمرکز است و با تجهیر مدارس ظرفیت یادگیری در محیط یادگیری غنی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
, تجهیز مدارس جدیدالتاسیس شهرستان سیب و سوران,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

]
برنامه دولت برای تداوم خدمت رسانی به مردم، توسعه فضاهای آموزشی است و همواره از ابتدا در دستور کار دولت سیزدهم در حوزه وزارت آموزش و پرورش قرار داشت در همین راستا فرماندار شهرستان سیب و سوران از تجهیز مدارس با همکاری سازمان نوسازی خبر داد.