از قیمت مرغ چه خبر؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، در گذشته ایران صادر کننده مرغ بود اما از اوایل سال به دنبال بی تدبیری ها و سوء مدیریت ها تبدیل به وارد کننده مرغ شد؛ هر چند ورود مرغ منجمد به بازار بخشی از بازار را اشباع می کند و تمهیدات لازم اتخاذ می شود تا نگرانی در مورد بازار مرغ به وجود نیاید.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

اگر قرار است تولید مرغ حمایت شود، باید دخالت دولت در قیمت گذاری، کارشناسانه، واقعی، هوشمندانه و به روز باشد.

,

و به منظور دسترسی بیشتر مردم به "مرغ" لازم است مراکز توزیع مرغ افزایش یابد و نظارت ها بر بازار تشدید شود.

,

, ,

کاهش واحدهای جوجه‌ریزی در کرمانشاه/ گرانی نهاده‌ها بلای جان مرغداران

, کاهش واحدهای جوجه‌ریزی در کرمانشاه/ گرانی نهاده‌ها بلای جان مرغداران, کاهش واحدهای جوجه‌ریزی در کرمانشاه/ گرانی نهاده‌ها بلای جان مرغداران,

کامران کشاورز در گفتگو با مرصادنیوز، با اشاره به دخالت دولت در قیمت گذاری مرغ اظهار داشت: همین دخالت دولت و اختلاف قیمتها موجب عدم انگیزه مرغداران شده که با کاهش 40 درصدی جوجه ریزی مواجه شدیم.

, مرصادنیوز,

رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی استان کرمانشاه با اشاره به حذف ارز ترجیحی از اواخر اردیبهشت ماه افزود: قیمت نهاده ها و سایر مولفه های تولیدی 6 برابر شده است در حالیکه قیمت مرغ حتی دو برابر هم نشده است.

,

کشاورز با بیان اینکه حدود 598 واحد مرغداری در سطح استان فعال است، خاطرنشان کرد: اکنون حدود نیمی از این واحدها جوجه ریزی انجام نمی دهند و غیرفعال شده اند.

,

, ,

وی گفت: طبق برنامه ریزی های قبلی بایستی ماهیانه 3 میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شود، در حالیکه در شهریورماه یک میلیون و سیصد قطعه جوجه ریزی صورت گرفته و دلیل آن هم گران شدن نهاده ها و به تبع عدم انگیزه مرغداران به دلیل ضرر مالی است.

,

کشاورز با بیان اینکه سویا و ذرت دو نهاده اصلی خوراک مرغ است، تصریح کرد: قیمت هر کیلو سویا از سه هزار و پانصد تومان به 17 هزار و سیصد تومان و قیمت هر کیلو ذرت از 2 هزار تومان به یازده هزار و سیصد تومان افزایش پیدا کرده است و در چنین شرایطی با این قیمت ها جوجه ریزی برای مرغداران به صرفه نیست.

,

وی با اشاره به اینکه دولت باید اجازه آزادسازی قیمت مرغ را بدهد همانطور که ارز را آزاد کرد، تصریح کرد: وقتی عرضه و تقاضا قیمت مرغ را تعیین کند، مرغداران هم نسبت به تولید تشویق می شوند.

,

رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی استان کرمانشاه تاکید کرد: دولت طلب مرغداریها را پرداخت کند.

,

, ,

 قیمت ۶۳ هزار تومانی برای مرغ مصوبه ستاد تنظیم بازار است

,  قیمت ۶۳ هزار تومانی برای مرغ مصوبه ستاد تنظیم بازار است,  قیمت ۶۳ هزار تومانی برای مرغ مصوبه ستاد تنظیم بازار است,

محمدرضا عباسی در گفتگو با مرصادنیوز اظهار داشت: به دلیل افزایش هزینه‌های تولید مرغ و برای استمرار تولید، قیمت مرغ از به ۶۳ هزار تومان افزایش یافت.

, مرصادنیوز,

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: قیمت ۶۳ هزار تومانی برای مرغ مصوبه ستاد تنظیم بازار بوده و به تایید معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی هم رسیده است.

,

وی گفت: در حال حاضر قیمت مرغ منجمد با قیمت هر کیلو 48 هزار تومان در بازار استان عرضه می‌شود.

,

عباسی خاطرنشان کرد: فروش مرغ گرم با قیمت بیش از 63 هزار تومان تخلف است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

,

به گزارش مرصاد، در نظر گرفتن حمایتهای تشویقی برای مرغداران و عدم دخالت دولت در قیمت گذاری می تواند گامی مهم در تنظیم قیمت مرغ باشد. البته نباید فراموش کرد برخی مشکلات موجود به دلیل کارشکنی های واسطه های سودجو در بازار ایجاد شده است  که البته می طلبد دولت با آنها برخورد کند.

, مرصاد,

انتهای پیام/

]
اگر قرار است تولید مرغ حمایت شود، باید دخالت دولت در قیمت گذاری، کارشناسانه، واقعی، هوشمندانه و به روز باشد.