شکل‌گیری هویت منفی، زندگی نوجوانان را تهدید می کند/ والدین با نوجوان خود دوست باشند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدیه صولت، مشاور حوزه نوجوان و جوان و از مشاورین آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: هویت، یکی از مهمترین دغدغه ها و مشکلات نوجوانان در عصر کنونی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: خطر شکل گیری هویت منفی، زندگی نوجوانان را تهدید می کند زیرا زیست های مجازی طولانی مدت دارند و بدون دانش رسانه وارد این فضا شده اند.
,
 
,
صولت افزود: فضای مجازی مانند لبه چاقوست که می توان از آن استفاده مفید و مضر کرد، زیرا جنگ شناختی دشمن هویت این نسل را نشانه گرفته است.
,
 
,
این مشاور تصریح کرد: شروع دوران بلوغ می تواند زمان دشواری باشد که همراهی همسالان، خانواده و جامعه را می طلبد، البته انتخاب دوست نیز در این بین بسیار مهم است.
,
 
,
وی با بیان اینکه نوجوانان دارای تفکر سیاه و سفید هستند، گفت: برخی از این تفکرات ممکن است به اشتباه ختم شود و برخی از تفکرات مسیر رشد را رقم بزند.
,
 
,
صولت ادامه داد: نوجوانی دوران بسیار کوتاه و حساسی است که نوجوان برای کسب استقلال ممکن است با والدین مجادله بیشتری داشته باشند بنابراین نقش پدر و مادر در این بین بسیار مهم است و باید ضمن حفظ آرامش، فرزند را در مسیر رشد هدایت کنند.
,
 
,
این مشاور با بیان اینکه دروغگویی نیز یکی از مسائل متداول رفتارهای نوجوانی است، افزود: نوجوانان می خواهند تجربیات جدید کسب کنند، در نتیجه رفتارهای پرخطر انجام می دهند و این تغییرات ممکن است منجر به دروغ گفتن شود و این مهم برای فرار از تنبیه والدین است.
,
 
,
وی تاکید کرد: نوجوانان بسیار آسیب پذیر هستند و برخوردها و رفتار والدین، معلمین آموزشی در مدارس، افراد جامعه و فامیل و اقوام در این بسیار مهم و حیاتی است.
,
 
,
صولت در خاتمه خاطرنشان کرد: والدین باید در این دوران حساس بهترین دوست نوجوان خود باشند و در انتخاب دوست به فرزند خود کمک کنند زیرا دوست خوب مسیر سعادت انسان می شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
مهدیه صولت گفت: خطر شکل گیری هویت منفی، زندگی نوجوانان را تهدید می کند زیرا زیست های مجازی طولانی مدت دارند و بدون دانش رسانه وارد این فضا شده اند.