حداکثر ۶ درصد دانش‌آموزان استان یزد به آنفلوانزا مبتلا شدند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید احمد حسینی تبار در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به فصل شیوع آنفلوانزا به خصوص در بین کودکان و نوجوانان گفت: همه‌ساله و قبل از شیوع کرونا با شیوع آنفلوانزا در مدارس روبرو بودیم که نگرانی‌هایی را برای مدیران مدرسه و والدین به همراه داشت و تمهیداتی نیز اندیشیده می‌شد اما امسال این بیماری تقریباً یک ماه زودتر شیوع پیدا کرد بااین‌وجود مدیران مدرسه با توجه به تجربه شیوع کرونا و وجود فضای آموزش مجازی شاد می‌توانند این موضوع را راحت‌تر کنترل کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی در خصوص آمار دانش‌آموزان مبتلا به آنفلوانزا در استان یزد گفت: چنانچه گواهی پزشک مبنی بر ابتلای دانش‌آموز به آنفلوانزا ملاک قرار گیرد به‌طور میانگین در هفته گذشته تقریباً سه درصد دانش‌آموزان استان به این بیماری دچار شدند و‌ چنانچه غیبت دانش‌آموزان به دلیل بیماری و نه لزوماً آنفلوانزا مبنا قرار گیرد شیوع این بیماری به‌طور میانگین حداکثر ۶ درصد دانش‌آموزان استان  را درگیر کرده است.

,

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش استان یزد با بیان اینکه شیوع آنفلوانزا در مدارس ابتدایی استان بسیار بیشتر از مدارس متوسطه بوده است، افزود: مدارسی نیز به صورت موردی در استان بوده‌اند که در هفته گذشته شاید ۳۰ درصد دانش‌آموزان آن به آنفلوانزا مبتلا شده‌اند و یا اینکه به دلیل بیماری و نه لزوماً ابتلای همه آنها به آنفلوانزا از حضور در مدرسه خودداری کردند و‌ غیبت داشتند.

,

حسینی تبار با بیان اینکه شیوع آنفلوانزا در مدارس استان در هفته جاری کمتر و کنترل شده‌تر از هفته گذشته است، افزود: با تشکیل کمیته‌ای با دانشگاه علوم پزشکی برای کنترل و پیشگیری از همه‌گیری آنفلوانزا، توصیه‌هایی برای دانش‌آموزان، مدیران مدرسه و والدین در نظر گرفته شده که با توجه به فضای مجازی آموزشی شاد به‌سرعت تصمیمات ابلاغ شده است.

,

وی افزود: علاوه بر توصیه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، زدن ماسک و‌ تزریق واکسن آنفلوانزا در گروه‌های پرخطر، هماهنگی با مرکز بهداشت انجام شده است که واکسن رایگان در اختیار معلمان و دانش آموزان با بیماری‌های خاص و همچنین معلمان باردار قرار گیرد.

,

حسینی تبار ادامه داد: توصیه می‌شود برای کنترل و پیشگیری از همه‌گیری آنفلوانزا، دانش‌آموزان دارای علائم این بیماری تا بهبودی کامل از حضور در سر کلاس درس خودداری کنند، همچنین مدیران و معلمان نیز چنانچه با دانش‌آموز دارای علائم آنفلوانزا مواجه شدند از حضور آنها بر سر کلاس جلوگیری کنند و والدین را در جریان بگذارند.

,

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش استان یزد عنوان کرد: با توجه به دستورالعمل، چنانچه ۱۵ درصد دانش‌آموزان یک کلاس به بیماری آنفلوانزای مبتلا شوند آموزش دانش‌آموزان این کلاس به مدت یک هفته غیرحضوری دنبال می‌شود و چنانچه سه کلاس از یک مدرسه دارای چنین شرایطی باشند این مدرسه می‌تواند به مدت یک هفته غیرحضوری و آموزش دانش‌آموزان در فضای مجازی دنبال شود.

,

حسینی تبار با بیان اینکه حفظ سلامت دانش‌آموزان از اولویت‌های آموزش‌وپرورش است، افزود: مدیران و معلمان مدارس با رصد وضعیت بیماری آنفلوانزا در مدارس می‌توانند با مشورت با پایگاه‌های سلامت طبق این مصوبه عمل کنند و از همه‌گیری این بیماری پیشگیری کنند.

,

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش والدین هیچ‌کدام مایل به تعطیلی مدارس نیستند، ابراز امیدواری کرد با همکاری سه‌جانبه آموزش‌وپرورش، خانواده‌ها و مراکز بهداشت بتوان از همه‌گیری بیماری آنفلوانزا در بین دانش‌آموزان جلوگیری و به بهترین ‌نحو‌ آن‌ را کنترل کرد و تعطیلی کلاس یا مدرسه به دلیل این بیماری وجود نداشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
حسینی‌تبار رئیس اداره سلامت آموزش و‌پرورش استان یزد ازابتلای حداکثر ۶ درصد دانش‌آموزان استان به بیماری آنفلوانزا خبر داد.