تولد دام های ناقص الخلقه رهاورد اخلال گران در امنیت غذایی یزد/میزان شیر تولیدی یزد تحت تاثیر نهاده های دامی بی کیفیت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از دامداران استان یزد که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه نهاده دولتی مورد نیاز استان از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان جهت توضیح بین دامداران تحت اختیار شرکت تعاونی دامداران شهرستان یزد قرار گرفته است اظهار داشت: متاسفانه شرکت تعاونی دامداران شهرستان یزد به صورت غیر قانونی و بدون کسب مجوزهای لازم خرمای خشک پوسیده و کود اوره با کیفیت پائین را به این نهاده ها اضافه کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  یزدرسا,

وی ادامه داد: افزودن غیر مجاز این مواد به نهاده های دامی باعث سقط جنین دام ها و زایمان زود رس در آنها شده است که به همین علت در حال حاضر دام های متولد شده در استان دارای نقص عضو و... هستند و همچنین میزان شیر تولیدی استان نیز به همین علت با افت روبه رو شده است.

,

این دامدار استان یزد عنوان داشت: متاسفانه این افراد برای اینکه در مراحل تست کیفیت نهاده  توسط آزمایشگاه مشخص نشود که این مواد بی کیفیت را وارد نهاده های دامی کرده اند از مواد ضد قارچ استفاده کرده اند تا بتوانند مراحل تائیده آزمایشگاه را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند.

,

این دامدار یزدی با اشاره به اینکه استفاده از خرمای خشک خرما در نهاده های دامی در برخی مواقع انجام می شود تصریح کرد: اما مشکلی که در حال حاضر ایجاد شده است استفاده از خرمای خشک پوسیده و بی کیفیت بوده است که باعث ایجاد مشکلات فراوان شده و ضرر هنگفتی را به دامدار و حتی استان و مردم عادی تحمیل کرده است.

,

این دامدار استان یزد در پایان با بیان اینکه نهاده های دامی تحویلی به شرکت دامی دامداران شهرستان یزد  تشکیل شده است ازسبوس، ذرت، جو و سویا عنوان داشت: خرمای خشک پوسیده جایگزین این مواد شده پس طبیعتا وزن این نهادها باید افزایش پیدا کرده باشد، حال سوال این است که این اضافه نهاده ها توسط چه افرادی و در کجا مصرف شده است؟ که پیگیری جواب این سوال نیز می تواند ابعاد دیگری از این ماجرا را روشن کند.

,

یزدرسا: شایان ذکر است دامدار مورد مصاحبه به علت فشار احتمالی وارده از سوی برخی افراد حاضر به انتشار نامش نشد اما این خبر از منابع مختلف مورد تائید قرار گرفت و سایت یزدرسا این موضوع به صورت کامل از مسئولان مربوطه پیگیری خواهد کرد.

, یزدرسا: شایان ذکر است دامدار مورد مصاحبه به علت فشار احتمالی وارده از سوی برخی افراد حاضر به انتشار نامش نشد اما این خبر از منابع مختلف مورد تائید قرار گرفت و سایت یزدرسا این موضوع به صورت کامل از مسئولان مربوطه پیگیری خواهد کرد.,

انتهای پیام/ک

]
یکی از دامداران استان یزد از وقوع فاجعه ای در بین جمعیت دامی استان یزد خبر داد و گفت: به علت افزودن مواد غیر مجاز بی کیفیت به نهاده های دامی توسط شرکت تعاونی دامداران شهرستان یزد، دام های استان با خطر سقط جنین و کاهش شیردهی روبه رو شده اند.