اجرای بالغ بر ۸۰۰ ویژه برنامه هفته پدافند غیر عامل در گیلان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی،محمدعلی ویشکایی، مدیرکل پدافند غیر عامل گیلان در گفتگوی خبری تهدیدات را به دو دسته طبیعی و غیر طبیعی نقسیم کرد و گفت: تهدیدهای طبیعی مانند سیل و زلزله و برف همیشه بوده و خواهد بود و انسان نقشی در آن ندارد، اما در تهدیدهای غیر طبیعی انسان ها نقش دارند و دولت ها به خاطر منابع خود در دستور کار قرار می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
وی پدافند را اقدامی متقابل در مواجهه با تهدیدات داخلی و خارجی دانست و افزود: پدافند عامل با انواع سلاح و جنگ افزارهای به روز سر و کار دارد، اما در پدافند غیر عامل اقدامات غیر مسلحانه انجام می شود و تمرکز بر شناسایی مخاطرات و تهدیدات هر کشور در حوزه های مختلف با محوریت مردم و زیرساخت ها دارد.
,
 
,
مدیرکل پدافند غیر عامل گیلان با تاکید بر لزوم ارائه راهکارهای مناسب قبل از تبدیل تهدید به بحران با هدف کاهش خسارات برای مردم و زیرساخت های شهری و رستایی، عنوان کرد: پدافند غیر عامل بر فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آموزش استوار است.
,
 
,
ویشکایی با اشاره به تصویب طرح جامع پدافند غیر عامل در سال ۹۹، تصریح کرد: در این طرح بالغ بر ۱۱۰ برنامه تعریف شده که تاکنون موفق به اجرای ۲۰ برنامه در استان گیلان با محوریت طرح های جامع شهری و هادی روستایی شدیم.
,
 
,
وی از برگزاری رزمایش زیستی و رزمایش پرتوی در استان گیلان به عنوان منطقه مرزی خبر داد و گفت: تامین و توسعه شبکه توزیع برق تا تابستان ۱۴۰۲ محقق می شود؛ همچنین خط انتقال گاز ۴۲ اینچی رشت – آستارا که دارای بازتاب بین المللی برای استان و کشور است، اجرایی می شود.
,
 
,
مدیرکل پدافند غیر عامل گیلان، شورای پدافند غیر عامل استان به ریاست استاندار را دارای کمیسیون مقابله با تهدیدات و ستاد مرزبانی و ۱۱ کارگروه دانست و متذکر شد: این کارگروه ها شامل امنیت و دفاع، زیستی، انرژی و تامین نیازهای ضروری، امنیت غذایی، کالبدی و زیربنایی، فرهنگی – اجتماعی، حمل و نقل و جابجایی، سایبری و الکترونیک، خدمات و امداد و نجات، مردم محور و حقوقی – قضایی است.
,
 
,
وی با بیان اینکه پنج قرارگاه سایبری، مردم محور، شیمیایی، زیستی و پرتوی در گیلان داریم، خاطرنشان کرد: گیلان با آفات متعددی مانند سنبل آبی و ملخ مراکشی و مگس زیتون به عنوان تهدیدات زیستی مواجه است و لذا در جریان سفر رئیس جمهور، اعتبار خوبی برای جمع آوری مکانیکی و فیزیکی سنبل آبی در سطح ۶۰۰۰ هکتار از تالاب انزلی تخصیص یافت. در راستای مقابله به ملخ مراکشی نیز اقدامات موفقیت آمیزی طی امسال انجام شد.
,
 
,
ویشکایی، از اجرای بالغ بر ۸۰۰ ویژه برنامه هفته پدافند غیر عامل در استان خبر داد و تاکید کرد: با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و توسعه بهره برداری اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و خدماتی روزمره مردم، به همان اندازه تهدیدات سایبری نیز افزایش پیدا می کند لذا باید با آموزش و توانمندسازی زمینه مقابله با تهدیدات سایبری را فراهم کنیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
مدیرکل پدافند غیر عامل گیلان با تاکید بر لزوم ارائه راهکارهای مناسب قبل از تبدیل تهدید به بحران با هدف کاهش خسارات برای مردم و زیرساخت های شهری و رستایی، گفت: پدافند غیر عامل بر فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آموزش استوار است.