اجرای مانور پدافند غیرعامل در دهدشت+عکس
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس همزمان با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل با حضور مسئولان و عوامل دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران کهگیلویه با هدف ارتقا ایمنی و آمادگی دانش آموزان در مقابل بلایای طبیعی ازجمله سیل، زلزله و حملات و تهدیدات دشمنان و راهکارمقابله با آن مانور پدافند غیرعامل در مدرسه شاهد پسرانه دهدشت برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

در این رزمایش، دانش آموزان با پخش آژیر خطر وقوع حادثه در مکان های مناسب مانند زیر میز، گوشه دیوارهای کلاس، راهروها و ... پناه گرفتند.

,

دانش آموزان از قبل آموزش های لازم در بروز حوداث را از طرف متولیان امر دیده بودند و ظهر امروز بصورت عملی تجربیات خود را به نمایش گذاشتند.

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه در حاشیه این برنامه گفت: امروز شاهد برگزاری مانور و زنگ پدافند غیرعامل در مدرسه شاهد پسرانه دهدشت بودیم.

,

علی اصغر پوربهشت با بیان اینکه معرفی بیش از پیش پدافند غیرعامل در جامعه یکی از محورهای این برنامه‌ها است، افزود: فرهنگ‌سازی، گفتمان سازی پدافند غیرعامل ترویج اصول و الزامات پدافند غیرعامل در جامعه و نهادینه کردن آن خصوصاً در دستگاه‌های اجرایی سازمان‌ها و ادارات و در کل جامعه با اجرای این برنامه‌ها دنبال می‌شود.

,

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، تصریح کرد: هفته پدافند غیرعامل فرصتی است تا دستگاه‌های اجرایی و خدماتی زیرساخت‌های خدمات رسان خود را رصد و آسیب پذیری را شناسایی کنند تا در رفع و اصلاح آنها کوشیده شود.

,

پوربهشت با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در مقابله و پیشگیری از بحران‌ها و آسیب‌ها خاطرنشان کرد: با اجرای مانورها باید آسیب‌پذیری‌ها را کاهش داد به طوری که بتوان در برابر تهدید پایداری کرد تا آسیب‌ها به حداقل ممکن برسد و با برگزاری چنین مانورهای در مدارس دانش اموزان به صورت عملی به اهمیت پدافند غیرعامل اگاهی پیدا میکنند.

,

تصاویر تکمیلی:

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در مقابله و پیشگیری از بحران‌ها و آسیب‌ها گفت: آموزش پدافند غیرعامل در مدارس ضروری است.