تولیدکنندگان مشاغل خانگی در البرز، نیازمند حمایت مسئولین هستند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هاجر یوسفی بانوی کارآفرینی که در روستای مورود جاده چالوس توانسته با مشاغل خانگی به درآمدزایی برسد. وی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: از سال ۱۳۹۹ کارم را آغاز کردم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: من در زمینه تهیه عسل، انواع لبنیات، ترشیجات، خشکبار، نان محلی، آبلیمو، سرکه خانگی و هر آن چیزی که بانوان در خانه نیاز دارند، فعالیت می کنم.
,
 
,
یوسفی افزود: ۸۰ درصد محصولات تولیدات خودم است و ۲۰ درصد هم برای تکمیل فروش به عنوان واسطه عمل می کنم.
,
 
,
این کارآفرین تصریح کرد: ابتدا فروش ما فقط داخل روستا بود اما با گسترش کار به البرز و سایر استان های کشور توسعه یافت.
,
 
,
وی گفت: وقتی تولیدات افزایش یافت با یکی دیگر از بانوان روستا که وی نیز کارآفرین بود، گروهی را در پیام رسان ها تشکیل دادیم و محصولات خود را در گروه معرفی کردیم و همه اهالی روستا را به آن اضافه کردیم، خلاصه با آغاز فروش آنلاین، متقاضی هایمان به سایر استان ها افزایش یافت.
,
 
,
, ,
 
,
یوسفی ادامه داد: جزو اولین کسانی بودیم که در روستا برای فروش محصولات گروه می زدیم و بازخوردها عالی بود و به واسطه دنیای مجازی مشتریان  توسعه یافته و از سراسر ایران مشتری جذب کردیم و محصولات را با پست برای آنها ارسال می کنیم.
,
 
,
وی افزود: حمایت و استقبال هم محلی ها و دوستان از محصولات باعث شد ما جدی تر کار را پیش ببریم و کار توسعه پیدا کرد تا برای محصولات خود مجوز گرفتم و درصدد ثبت یک برند به نام "سیب سلامت" برای تولیدات خود هستم.
,
 
,
این کارآفرین تاکید کرد: محصول خوب و با کیفیت باعث جذب و افزایش مشتری می شود زیرا هر نفر که از تولیدات راضی باشد، چندین نفر را با خود جذب می کند و به این طریق دایره فروش گسترش پیدا می کند.
,
 
,
, ,
 
,
یوسفی، عدم حمایت از سوی مسئولین را مهمترین مشکل کسب و کارهای خانگی عنوان کرد و گفت: من برای گسترش ایده ام نیازمند سرمایه هستم و از طرفی برای گسترش فروش باید نیروهایم را افزایش دهم که برای این مهم نیازمند حمایت مالی و معنوی مسئولین هستم.
,
 
,
وی ادامه داد: قطعی اینترنت بر فروش ما تاثیرگذاشت و فروش ۹۰ درصدی ما به ۲۰ درصد رسید.
,
 
,
این کارآفرین افزود: مسئولین مکانی را به صورت رایگان یا با قیمت مناسب در اختیار ما برای فروش محصولات مان قرار دهند، این مهم بزرگترین کمک به کسب و کارهای خانگی است.
,
 
,
, ,
 
,
یوسفی به علاقمندان به راه اندازی کسب و کار خانگی توصیه کرد: علاقه و پشتکار رمز موفقیت در هر حرفه ای است، سختی و موانع در مسیر بسیار زیاد است که می توان با صبوری از سد آنها عبور کرد.
,
 
,
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: مسئولین با حمایت های مالی و معنوی از کسب و کارهای خانگی زمینه گسترش و رونق آنها را فراهم آورند.
,
 
,
, , ,
 
,
انتهای پیام/
]
هاجر یوسفی یکی از بانوان روستایی که توانسته با تولید محصولات محلی به اشتغالزایی برسد.