«عمامه بوسی» دهه هشتادی‌ها در مرزهای شرقی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، روحانیت در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم ایستاده بوده و در انجام رسالت خود در برهه های مختلف کوتاهی نکرده است. انقلاب اسلامی ایران به رهبری یک طلبه «امام خمینی (ره)» جان گرفت و پیروز شد و با رهبری و زعامت رهبر معظم انقلاب امروز با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

اما نقش روحانیت در زنده نگه داشتن انقلاب و دین مبین اسلام باعث شده است تا دشمنان و رژیم منفور آل سعود کینه شتری از این قشر عزیز به دل بگیرد و تیرهای سمی خود را به سمت روحانیون پرتاب کند.

,

, ,

*تلاش دشمن جهت تضعیف روحانیت با «عمامه پرانی»

, *تلاش دشمن جهت تضعیف روحانیت با «عمامه پرانی», *تلاش دشمن جهت تضعیف روحانیت با «عمامه پرانی»,

حدود ۲ ماه پیش بود که جرقه فتنه های دشمن به بهانه فوت دختری به نام «مهسا امینی» در کشور زده شد و به بهانه ای برای دشمن و دست درازان آمریکایی و انگلیسی خارج نشین تبدیل شد.

,

دشمن و رژیم آل سعود در این فتنه نقشه های شوم بسیاری را دنبال کردند. در ابتدا به بیان شعار «زن، زندگی، آزادی» پرداختند و عده ای از افراد که فریب رسانه ها و تبلیغات پوشالی و سخنان سلبریتی های بی غم و خودباخته را خورده بودند وارد میدان اعتراضات شدند.

,

در ابتدا تنها به بیان شعار «زن، زندگی، آزادی» پرداختند و کم کم نقشه دشمن رو شد و به مرحله توهین به نیروهای امنیت و تضعیف جایگاه نیروی انتظامی رسید و معترضان و اغتشاش گران به طرز وحشیانه دست به جنایت های بزرگی علیه نیروهای امنیتی کشور زدند.

,

این آخر فتنه دشمن نبود و شعارهایی علیه نظام جمهوری اسلام و رهبری توسط اغتشاش گران بیان می شد و اینجا بود که نقشه دشمن برملا شد و هنوز آتش فتنه خاموش نشده بود که رژیم آل سعود از نقشه دیگر خود پرده برداشت و آن هم عمامه پرانی بود.

,

فتنه یهودی-سعودی اخیر به صورت یک جنگ ترکیبی از سوی دشمنان به راه افتاد و دشمن از تمام ظرفیت‌های میدان و رسانه برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد.

,

یکی از این اضلاع این جنگ ترکیبی توهین به روحانیت و لباس روحانیت با استفاده از نیرو‌های اجیر شده در میدان با عنوان عمامه پرانی و انعکاس رسانه‌ای آن بود تا روحانیت که همیشه در فتنه‌ها به روشنگری می‌پرداختند در انزوا قرار گیرد و به خیالشان راحت‌تر بتوانند ایران اسلامی را به زانو درآورند.

,

, ,

*جایگاه روحانیت در اسلام

, *جایگاه روحانیت در اسلام, *جایگاه روحانیت در اسلام,

خداوند متعال، جامعه انسانی را برای آشنایی به احکام حلال و حرام و امور دینی، مکلّف کرده، دستور داده تا گروهی از آن جامعه جهت تخصص در این علوم الهی همت بگمارند.

,

روحانیت به معنای امروز آن که به قشر خاص از جامعه گفته می‏ شود در صدر اسلام وجود نداشت، زیرا در زمان حضور ائمه معصوم(ع) مردم مسائل شرعی و پرسش ‏های خود را مستقیماً از آن ها می‏ پرسیدند و آنان خود و یا نمایندگان آن ها پاسخ مسائل شرعی مردم را بیان می کردند.

,

البته بعضی از انسان‏ ها بودند که با عنوان «روحانی» از آنان یاد نمی‏ شد، ولی وظایف روحانی را انجام می ‏دادند، بدین معنا که تبلیغ دین نموده و به هدایت مردم می‏ پرداختند مانند این که درصدر اسلام، پیامبر گرامی اسلام(ص) برخی را به عنوان مبلّغ و برخی را به عنوان قاری قرآن منصوب و معرفی می‌کرد.

,

ائمه اطهار(ع) نیز شاگردان و دانش ‏آموختگانی داشتند که عملاً وظایف روحانی را در عصر آنان انجام می‏ دادند؛ امام علی(ع)  به قثم بن عباس که از طرف او کارگزار مکه بود می نویسد: « …  فأفت المستفتی، و علّم الجاهل، و ذاکر العالم؛ فتوا برای پرسشگر بیان کن و جاهل را تعلیم ده و با عالمان به بحث بپرداز.»

,

امام صادق(ع) به ابان بن تغلب فرمود: «اجلس فی مسجد المدینه وأفت الناس فإنّی اُحبّ أنْ یری شیعتی مثلک؛ در مسجد مدینه بشین و برای مردم فتوا بده، زیرا دوست دارم مانند تو میان شیعیان دیده شوند.»

,

, ,

*وظایف و خدمات روحانیون

, *وظایف و خدمات روحانیون, *وظایف و خدمات روحانیون,

قرآن که اساس اسلام است به تفسیر و بیان مطالب نیاز دارد و تفسیر قرآن در درجه اول بر عهده رسول اللّه‏ (ص)بود و بعد از ایشان تفسیر قرآن بر عهده جانشینان حضرت؛ یعنی، ائمه اطهار (ع) قرار گرفت و در زمان غیبت نیز بر عهده دانشمندان راستین  که در حقیقت پیروان انبیا و جانشینان آنان هستند یعنی روحانیون و علما قرار دارد.

,

منبع دیگری در معارف اسلامی و احادیث است که از نبی اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) به یادگار مانده و این روایات نیز نیازمند بیان و تفسیر است و روحانیون و عالمان دینی با تخصصی که در علم الدرایه، علم الروایه و علم الحدیث دارند به تبیین و تفسیر روایات می‌پردازند.

,

تطبیق احکام و موضوعات با منابع فقهی، نیاز به اجتهاد و تلاش دانشمندان متخصص این فن دارد که این نیز یکی از وظایف خطیر عالمان دین و روحانیون است.

,

خدمت و وظیفه یک روحانی بر محور هدایت و تزکیه مردم دور می‌زند؛ نیازهای جامعه انسانی، تنها در نیازهای جسمی خلاصه نمی‌شود و جامعه تنها به پزشک، ‌مهندس و غیره نیاز ندارد بلکه علاوه بر آن، انسان‌ها از نیازهای روحی و معنوی نیز برخوردار هستند و این نیازها نیز باید برآورده شده و به پاسخگویی نیاز دارند.

,

بخش عمده برآورده کردن این نیازهای روحی و معنوی بر عهده روحانیون قرار دارد و در واقع نقش روحانیون در جامعه مانند پزشک و طبیب است.

,

تعلیم آموزه های دینی و آشنا کردن مردم با معارف اسلامی از جمله خداباوری که وظیفه انبیا و امامان(ع) است، در عصر حاضر بر دوش عالمان دین  روحانیون قرار دارد و آنان به عنوان مرجع دینی به مسائل شرعی مردم پاسخ می‌دهند و به تعلیم و تربیت آنان می‌پردازند.

,

در طول تاریخ، همواره روحانیت مورد اعتماد و توجه مردم بوده و در مشکلات و سختی ها از آنان کمک می خواستند و با تمام توان از مردم و خواسته های به حق شان حمایت و پشتیبانی می کردند همان طور که در بعد و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در حمایت از مردم کم کاری نداشتند.

,

 

,

, ,

 

,

*«عمامه بوسی» پویشی برای قددردانی از مقام روحانیت

, *«عمامه بوسی» پویشی برای قددردانی از مقام روحانیت, *«عمامه بوسی» پویشی برای قددردانی از مقام روحانیت,

با توجه به اینکه در اغتشاشات اخیر تعدادی از دهه هشتادی ها حضور داشتند و فریب رژیم آل سعود را خورده بودند و دست به اجرای نقشه زشت عمامه پرانی زدند؛ تعدادی از نوجوانان و جوانان انقلابی شهرستان مرزی زیرکوه در دیار خاوران به اجرای پویش «عمامه بوسی» پرداختند.

,

پویش «عمامه بوسی» در پاسخ به نقشه زشت یهودی –سعودی چند وقتی است که در تمامی شهرهای کشور توسط دهه هشتادی و دهه نودی های انقلابی در حال برگزاری است و اکنون به شرقی ترین نقطه مرزی کشور یعنی زیرکوه دیار چهارفصل خراسان جنوبی رسیده است.

,

قرارشان حضور در دفتر امام جمعه شهرستان زیرکوه و مرکز حوزه علمیه این شهرستان بود و با گل هایی در دست و لب هایی خندان به این مراکز آمدند تا از روحانیون و علما به خاطر زحماتی که برای اسلام و انقلاب اسلامی می کشند تشکر و قدردانی کنند.

,

«محمدمهدی احمدی» متولد سال ۱۳۹۲ یکی از دانش آموزان دهه نودی شهرستان زیرکوه که در این پویش شرکت کرده است می گوید: امروز به دیدار روحانیون آمده ایم تا از زحمات این عزیزان تشکر کنیم که همواره پشتیبان نظام هستند.

,

وی در خصوص تلاش دشمن جهت تضعیف روحانیون می گوید: دشمن از بصیرت و آگاهی روحانیون مطلع است و به همین دلیل دست به اجرای نقشه عمامه پرانی زده است تا به مقام و ساحت روحانیت توهین کنند.

,

احمدی عنوان می کند: با اجرای عمامه بوسی به دشمن می گوییم که اجازه نمی دهیم مقام روحانیت را تضعیف کنند و نمی توانند حتی یک وجب از خاک ایران را تصرف کنند.

,

 

,

, ,

*جان خود را برای روحانیون فدا می کنیم

, *جان خود را برای روحانیون فدا می کنیم, *جان خود را برای روحانیون فدا می کنیم,

«علی صادق پور» هم می گوید: همه با یک صدا می گوییم که به وجود روحانیت در جامعه افتخار می کنیم.

,

وی ادامه می دهد: روحانیون تمام وقت و جان خود را برای هدایت مردم و کمک به جامعه گذاشته اند و باید از زحمات این عزیزان قدردانی کنیم. با بوسیدن عمامه روحانیون اعلام کردیم که ما همواره در کنارشان هستیم.

,

علی آقا می گوید که درست است سن کمی داریم اما جان خود را برای ایران اسلامی و مقام معظم رهبری و روحانیون فدا می کنیم. دشمن به دنبال نابودی کشور و روحانیت است اما این اجازه را نمی دهیم.

,

این دانش آموز اهل شهرستان زیرکوه با بیان اینکه دشمن چشم دیدن پیشرفت ایران اسلامی را ندارد، می افزاید: دشمن می داند که ایران اسلامی با حمایت و پشتیبانی روحانیت و علما توانسته پیشرفت کند و به همین دلیل به اجرای نقشه حمله به روحانیون زده است.

,

 

,

*اجازه توهین به روحانیون را نمی دهیم

, *اجازه توهین به روحانیون را نمی دهیم, *اجازه توهین به روحانیون را نمی دهیم,

«محمد مصطفایی» متولد ۱۳۸۴ یکی از دانش آموزان دهه هشتادی است که در پویش «عمامه بوسی» شرکت کرده است می گوید: امروز با حضور در حوزه علمیه و دفتر امام جمعه از خدمات روحانیون تشکر و قدردانی کردیم.

,

وی در خصوص علت حضورش در این پویش می گوید: روحانیون و علما پیش رو راه و شیوه پیامبر گرامی اسلام(ص) هستند و همواره در تمامی صحنه ها جهت خدمت به مردم حضور داشته اند.

,

مصطفایی ادامه می دهد: با شرکت در این پویش به علما و روحانیون اعلام کردیم که همواره پشتیبان آن ها هستیم و اجازه نمی دهیم دشمنان و سبک مغزان به آنان توهین کنند.

,

محمدآقا با بیان اینکه روحانیون و علما انسان هایی با بصیرت و باشرف و فعالی هستند، عنوان می کند: به همین دلیل دشمن، روحانیون را مورد حمله قرار داده اند و تلاش می کنیم تا راه شهیدان را ادامه دهیم و پشتیبان نظام و ولایت فقیه باشیم.

,

 

,

, ,

*سنگر دفاع از اسلام، ولایت فقیه و روحانیت خالی نمی ماند

, *سنگر دفاع از اسلام، ولایت فقیه و روحانیت خالی نمی ماند, *سنگر دفاع از اسلام، ولایت فقیه و روحانیت خالی نمی ماند,

یکی دیگر از دانش آموزان حاضر در این پویش به نام «حسن آقا» متولد ۱۳۸۶ که حافظ کل قرآن کریم است می گوید: در اغتشاشات اخیر متاسفانه به علما و روحانیون توهین هایی صورت گرفت و با شرکت در این پویش حمایت خود را از روحانیون اعلام کردیم.

,

وی ادامه می دهد: علما و روحانیون با روشنگری و هدایت خود همواره نقشه های دشمن را به ما نشان داده اند و به همین دلیل دشمن می خواهد که این نقطه قوت ما را تبدیل به نقطه ضعف کنند و مطمئن باشند که موفق نخواهند شد.

,

حسن آقا بیان می کند: دشمن و کوردلان بدانند که ما دهه هشتادی ها همواره پشتیبان نظام و ولایت فقیه خواهیم و بود و سنگر دفاع از اسلام و روحانیون و ولایت فقیه را خالی نخواهیم گذاشت.

,

 

,

*مدیون زحمات روحانیون هستیم

, *مدیون زحمات روحانیون هستیم, *مدیون زحمات روحانیون هستیم,

«ابراهیم عابدینی» معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش زیرکوه که مسئول برگزاری پویش «عمامه بوسی» در این شهرستان است می گوید: طی چند وقت اخیر مشاهده کردید که برخی افراد کوردل و بی بصیر دست به توهین به مقام روحانیت زدند.

,

وی با بیان اینکه فرهنگیان باید از هر جهت الگو باشند، می افزاید: فرهنگیان الگویی برای دانش آموزان هستند به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا به خدمت علما و روحانیون با حضور دانش آموزان برسیم و به عمامه های نور و هدایت ادای احترام کنیم.

,

عابدینی عنوان می کند که روحانیون و علما ثابت قدم ترین قشر پای نظام و انقلاب هستند و با روشنگری های خود انسان های بسیاری را از خواب غفلت بیدار کرده اند.

,

معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش زیرکوه با بیان اینکه علما و روحانیون جهت برقراری ارتباط با نسل جدید به روز باشند، می افزاید: همواره روحانیون شرایط زمان را درک کرده اند و نسل جدید نیازهای جدیدتری دارند و به همین دلیل برای برقراری ارتباط روحانیون نیاز به روز شدن دارند.

,

وی می گوید: ما دین و دین باوری را پای درس علما و روحانیون آموزش دیده ایم و علما و روحانیون بسیار کمک کرده اند تا انسان نسبت به زندگی خود در دنیا و آخرت آگاهی پیدا کند و بدون شک مدیون زحمات آنان هستیم.

,

عابدینی با بیان اینکه روحانیون الگوی ساده زیستی هستند، می افزاید: روحانیت همواره در کنار مردم و جامعه بوده و هستند و به نیابت از همه مردم و دغدغه مندان امروز به خدمت روحانیون رسیدیم و ادای احترام کردیم.

,

معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش زیرکوه در پایان عنوان می کند: دشمن امروز به نقش مهم و اثرگذار روحانیون در جامعه پی برده است و می داند که روحانیت سبب بیدار شدن جوانان و نوجوانان می شوند به همین دلیل به دنبال تضعیف روحانیت است اما باید بدانند که نقشه های آنان شکست می خورد و مردم بیدارتر خواهند شد.

,

انتهای پیام/

]
عمامه‌بوسی دهه هشتادی های شهرستان مرزی زیرکوه که با سلحشوری مشغول به دفاع از شرقی ترین نقطه مرزی کشور هستند پاسخی به اهانت‌ها به ساحت روحانیت است.