غفلت از فضای مجازی ساختاری است/ محتواهای فرهنگی باید در فضای مجازی بازآفرینی شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمجید امامی در حاشیه بازدید از چهارمین رویداد ملی تولیدمحتوای بسیج در گفتگو با خبرنگار یزدرسا اظهار داشت: غفلت از فضای مجازی عاملیتی نیست بلکه ساختاری است و نظام سیاستگذاری و برنامه ریزی فضای مجازی در کشور غفلت اساسی از حوزه محتوا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی عنوان کرد: همه دستگاه های فرهنگی در کشور باید در طراز شرایط پلتفرمی و سپهر جدید فضای مجازی بازآرایی و بازسازی می شدند و مشکل اینجاست که این بازآرایی انجام نشده است.

,

امامی ادامه داد: در واقع همه ما باید در تولیدات و برنامه های خود باز تولدی می‌داشتیم و همه باید بازتولید می شدیم.

,

وی افزود: محتوا در فضای مجازی و هر محتوای فرهنگی دیگری اساسا در دنیای جدید اگر بازار پردازی نشود کارآمد نخواهد بود و وابسته به حمایت غیر دائم و غیراثرگذار دولتی خواهد ماند.

,

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور عنوان کرد: بازار پردازی یعنی اینکه محتواها باید مبتنی بر کارکتر و سیستم های نوین نظامات نیازسنجی، اثرگذاری و بازسازی ایده ها قرار بگیرند و کارکترها و شخصیت ها  به ابرکارکترها و ابر شخصیت ها تبدیل شوند و در فضای مجازی به معاضدت یکدیگر بیایند به این معنا اگر کتاب موفقی داریم، شخصیت آن کتاب باید در بازی موبایلی، بازی نبردمحور حتی در پویا نمایی و پی نمایی باید دنبال شود.

,

امامی اظهار داشت: مشکل بزرگ محتوا در ایران این است که هنوز وصل به بازار پردازی و شخصیت پردازی نشده است و مقصر در این زمینه ساختار و همه ما هستیم که باید در شرایط نوین پلتفرمی از فعالیت فرهنگی سخن می گفتیم.

,

وی عنوان کرد: نباید از کتابی حمایت می شد مگر اینکه به فکر بازتاب آن و معادل آن در فضای مجازی می بودیم، نباید از سینما و انیمیشنی حمایت می شد مگر اینکه به دنبال معادل آن در فضای مجازی می بودیم، نباید از سرود و موسیقی حمایت می شد مگر اینکه به ابعاد فضای مجازی آن فکر می کردیم.

,

امامی یادآور شد: در حال حاضر میزان تولید محتوای ما از محتوای مورد استفاده مردم کمتر است و زیر ۳۰ درصد است این یعنی یک میز بزرگ داریم که بالای ۷۰ درصد غذاهای آن را نمی توانیم اطمینان از مسمومیت یا عدم مسمومیت آن داشته باشیم.

,

وی ادامه داد: البته روش های پلتفرمی و مجازی برای اعتباربخشی و نظارت هم باید استفاده شود مثلا سیستم های ارزیابی کیفیت و راهنمای مصرف مردمی باید سالم ترین موسیقی، سالم ترین کتاب و سایر محتوا را رتبه بندی کند و در اختیار مصرف کننده در فضای مجازی قرار دهیم.

,

انتهای پیام/

]
امامی با اشاره به اینکه از فضای مجازی غفلت صورت گرفته و همه ما در این غفلت مقصریم، گفت: اما این غفلت عاملیتی نیست بلکه ساختاری است.