افزایش ۱۵ درصدی محصولات کشاورزی گیلان در راستای اجرای نهضت جهش تولید
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی،“مرتضی مرادی” رئیس سازمان بسیج کشاورزی استان گیلان در گفتگو با خبرنگاران با تبریک فرارسیدن هفته بسیج اظهار کرد: بسیج و بسیجیان خود را مکلف به کمک به مردم در حوزه‌های مختلف به ویژه بحران‌ها می‌داند و در راه تحقق این امر شهدایی را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
وی با اشاره به نقش بسیج در توسعه کشاورزی در استان گیلان گفت: نخبگان بسیجی در حوزه کشاورزی با آموزش‌ها و انجام کارهای کارشناسی خود نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی در توسعه اقتصاد و افزایش تولید محصولات کشاورزی در استان گیلان دارند.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج کشاورزی استان گیلان طرح بسیج همگام با کشاورز را یکی از طرح‌های مهم و تاثیر گذار در کشور و استان گیلان دانست و بیان کرد: نخبگان بسیجی در راستای حمایت از کشاورزان در تمامی روستاها ورود کرده و در راستای حمایت از محصولات کشاورزی استراتژیک استان، دام و طیور و همچنین کمک به گروه‌های جهادی حوزه کشاورزی ایفای نقش کرده است.
,
 
,
مرادی با تاکید بر لزوم توجه به اجرای نهضت سراسری جهش تولید در استان گیلان و در راستای افزایش محصولات کشاورزی افزود: با خدماتی که به کشاورزان از جمله آزمون خاک، مشاوره‌های رایگان، کاشت داشت و برداشت، نظارت بر میزان استفاده از کود، آموزش به کشاورزان در روستاها و مساجد با افزایش ۱۵ درصدی در حوزه برداشت در حوزه برنج مواجه بودیم.
,
 
,
وی با بیان اینکه ارائه خدمات به کشاورزان در حوزه‌های مختلف فقط مختص به شالیکاران نبوده است، تصریح کرد: استان‌ گیلان دارای محصولات کشاورزی مختلفی از جمله، بادام زمینی، زیتون و چای است که در نهضت جهش تولید به افزایش تولید در این محصولات هم کمک شده است.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج کشاورزی استان گیلان با اشاره به افزایش سطح زیر کشت باغات چای در این استان بیان کرد: بسیج کشاورزی در توسعه باغات چای، زیتون و با کمک منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به افزایش سطح زیر کشت کمک کرده است که این امر منجر به افزایش ۱۵ درصدی تولید چای و زیتون شده است.
,
 
,
مرادی با بیان اینکه با آزادسازی ارز ترجیحی نهاده‌های دامی با افزایش قیمت مواجه شده‌اند، گفت: استان گیلان در عرصه تولید نهاده‌های دامی دارای ظرفیت خوبی است لذا در این خصوص و در یک ایستگاه اصلاح نژادی در حوزه دام و طیور اقدامات خوبی در خصوص تولید نهاده‌های دامی صورت گرفته است.
,
 
,
وی یکی از طرح‌های ویژه در گیلان طرح زراعت چوب دانست و بیان کرد: این طرح در پنج هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و دو هزار هکتار از اراضی کشاورزی ملی انجام می‌شود که ماحصل آن افزایش کشت صنوبر و برخی از محصولات کشاورزی است.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان با اشاره به نیاز ۶ میلیون نهالی استان گیلان برای اجرای درست و کامل طرح زراعت چوب افزود: به دلیل عدم توان در تولید ۶ میلیون نهاله‌ در استان گیلان از پنج هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی زیر کشت برای اجرای طرح زراعت چوب تنها یک‌ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی زیر کشت رفته است لذا به این منظور سپاه قدس گیلان ۱۰ هکتار از اراضی خود را به کاشت نهالستان اختصاص داده است.
,
 
,
به گفته مرادی در هفته بسیج تفاهم نامه‌ای با استانداری گیلان در خصوص ایفای نقش مربیان بسیج کشاورزی در روستاها به امضا خواهد رسید و در این بین ۴۰ روستای برتر در حوزه کشاورزی به استان معرفی می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
رئیس سازمان بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان با اشاره بر لزوم توجه به اجرای نهضت سراسری جهش تولید در استان و در راستای افزایش محصولات کشاورزی گفت: با خدمات و نظارتی که به کشاورزان داشته با افزایش ۱۵ درصدی در حوزه برداشت برنج و تولید چای و زیتون مواجه بودیم.