تبدیل علم به فناوری، نقش بسیار مهمی در جامعه دارد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در دیدار با معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشور اظهار داشت: رسالت انسان های الهی، فعالیت های فرهنگی است که انجام می شود، انقلاب اسلامی یک انقلابی دینی و فرهنگی بوده و خواهد بود و راه آن گسترش فرهنگ قرآنی است که در دل آن ارزش ها بوده و دانشگاه هم مبدا تحول است به طوری که از پیروزی انقلاب تاکنون دانشگاه خدمات زیادی را ارائه داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک ,

وی افزود: قبل از انقلاب هم دانشگاه داشتیم ولی ساختار آن به گونه ای بود که در راستای استقلال ما نبود و امروز در دانشگاه ها اختراعات و کارهای زیادی صورت گرفته است، همچنین در بخش علمی، علم مسیر را روشن می کند و بینش را قرآن و تعلیم و تربیت مشخص می کند.

,

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: علم و تربیت باید با هم باشد و برگزاری جشنواره های قرآنی نقش مهمی در این راستا دارد.

,

حجت الاسلام شاهرخی گفت: ۲۰۰ سال طول کشید تا دانشگاه های اروپایی دانش خود را به فناوری تبدیل کردند و یکی از هوشیاری های ما این است که در تولید علم و مقاله جایگاه والایی داریم ولی اگر این علم تبدیل به فناوری شود اثرگذاری بیشتری در زندگی مردم دارد و پیوند صنعت و دانشگاه می تواند اثر بیشتری داشته باشد و راه زیادی در پیش داریم.

,

وی بیان کرد: استفاده از زمان بسیار مهم است و در برهه هایی به کارهای روزمره مشغول شده ایم، دانشگاه ها را به جهت کمیت گسترش دادیم ولی به کیفیت توجه نشده است و باید در هر رشته ای به آمایش ها توجه شود، همچنین باید برنامه مدونی تدوین شود و طبق همین برنامه اقدام صورت گیرد.

,

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: حرکت ما در تولید علم شتابان است که لازم است در فناوری هم شتابان باشد و افرادی اهل اندیشه و نخبه، خارج از کارهای روزمره اقدام نمایند.

,

حجت الاسلام شاهرخی خاطر نشان کرد: باید نظارت ها، سازمان بازرسی، دیوان محاسابت و نظارت داخل خود سازمانها و رسیدگی به شکایات مسئولانه کار خود را انجام دهند تا مشکلی رخ ندهد.

,

انتهای پیام/

]
حجت‌الاسلام شاهرخی با بیان اینکه تبدیل علم به فناوری، نقش بسیار مهمی در جامعه دارد، گفت: حرکت ما در تولید علم شتابان است که لازم است در فناوری هم شتابان باشد و افرادی اهل اندیشه و نخبه، خارج از کارهای روزمره اقدام نمایند.