رونمایی از نخستین موتور جت ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی هوایی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیژن بنکدار در نشست خبری با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران، اظهار کرد: با وجود تحریم‌های همه جانبه صنعت هوانوردی ایران، اما کشورمان در این بخش به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان این‌که برای اولین بار همزمان با برگزاری نمایشگاه اولین موتور جت هواپیما ساخت داخل رونمایی می‌شود،‌ ادامه داد: بر این اساس این موتور که توسط گروه مپنا طراحی و ساخته شده در 4 روز برگزاری نمایشگاه تست می‌شود.
,
 
,
 
,
وی با اشاره به حضور حدود 90 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه امسال، افزود: شرکت‌هایی از کشورهای ایتالیا، روسیه، چین، پاکستان و ترکیه که در حوزه ساخت هواپیما و قطعات آن فعال هستند در نمایشگاه حضور خواهند داشت.
,
 
,
وی با تاکید بر این‌که با توجه به الزامات کشور روی صنایع فضایی نیز متمرکز شده‌ایم، گفت: در نمایشگاه امسال همچنین مباحث مربوط به هلی‌کوپتر سازی  و سیستم‌های مربوطه مطرح می‌شود، ضمن این‌که در بخش طراحی و ساخت هواپیما نیز شرکت‌های مرتبط آخرین دستاوردهای خود را به نمایش خواهند گذاشت.
,
 
,
بنکدار بیان کرد:‌ امسال به دلیل محدودیت‌های ناشی از جام جهانی، عملیات هوانوردی مانند دوره‌های قبل انجام نمی‌شود.
,
 
,
نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران (ایرشو) 22 تا 25 آذرماه در جزیره کیش برگزار خواهد شد.
,
 
,
 
,
 
,
 
]
دبیر نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران از رونمایی نخستین موتور جت هواپیما ساخت داخل همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران خبر داد.