تشکیل ۱۱۳ پرونده تخلف شکار غیرمجاز در کرمانشاه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، صید و شکار غیر مجاز  آسیب جبران‌ناپذیری به زیست جانوری وارد می کند آگاهی مردم در این رابطه نقش مهمی در حفاظت از حیات وحش دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

فرشاد  فتاحی در گفتگو با خبرنگار  مرصادنیوز، با بیان اینکه خطر کاهش یا انقراض جانوران بومی از بحران های زیست محیطی است، اظهار کرد: امسال در استان کرمانشاه ۱۱۳ فقره پرونده شکار غیرمجاز تشکیل شده است که از این تعداد ۳۸ پرونده منجر به رای و مابقی در دست دادرسی است .

, مرصادنیوز,

وی با اشاره به اینکه "کل"، بز، آهو، خرگوش از جمله جانورانی هستند که هدف شکار شکارچیان غیرمجاز قرارگرفته‌اند، افزود: امسال تعداد 153 نفر شکارچی متخلف دستگیر شده اند.

,

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: از تعداد 68 گونه جانوری شکار شده، سه رأس بز و آهو، 26 رأس گراز و مابقی خرگوش و انواع پستانداران کوچک بوده است.

,

آزادی گفت: دو سال است به دلیل آنفولانزای پرندگان مجوز هیچ نوع شکاری در استان صادر نشده اما متاسفانه پرندگان بسیاری شکار شده اند.

,

وی افزود: تعداد ۵۱ قطعه و پرنده ۴۳۷ انواع آبزیان  توسط شکاچیان کشف و ضبط شده است.

,

وی در خصوص تأثیر گونه‌های جانوری و گیاهی بر اکوسیستم گفت: هر گونه گیاهی و جانوری همچنین میکروارگانیسم‌ها، یک ارزش ذاتی و زنجیره غذایی هستند که به عنوان ذخایر ژنتیکی، یکی از ثروت های هر کشور به شمار می‌روند.

,

فتاحی با تکید بر اینکه حفظ و حراست از گونه‌های جانوری ضروریست، تصریح کرد: علاوه بر سازمان حفاظت از محیط زیست و محیط‌بانان این مجموعه که حفظ زیستگاه‌ها، بخشی از وظیفه ذاتی آنها است، تشکل‌های مردمی و فعالان محیط زیست نیز می‌توانند در این زمینه یاری‌رسان و نقش‌آفرین باشند.

,

انتهای پیام/

]
فرشاد فتاحی از تشکیل 113 پرونده تخلف شکار غیرمجاز در کرمانشاه خبر داد.