پروژه «هر دانش آموز یک مهارت» در کشور کلید خورد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، یوسف نوری، پیش از ظهر پنجشنبه در جمع دانش آموزان و نمایندگان تشکل های دانش آموزی یزد در پژوهشکده آیت الله خاتمی با اشاره به خلاقیت یزدی ها از گذشته های دورتاکنون اظهار داشت: قنات، مصداق بارز این خلاقیت است و خوشبختانه این خلاقیت هنوز هم در میان دانش آموزان یزد در حوزه های مختلف مشاهده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به پیشتازی 28 ساله دانش آموزان استان یزد در کنکور سراسری و المپیادهای علمی و فرهنگی بیان کرد: سال گذشته از هفت مدال طلا در دو سال گذشته در المپیادهای بین المللی اکنون به 20 مدال خواهیم رسیدیم و یزدی ها این ظرفیت را دارند که هر سال رتبه های اول و جهان را در این المپیادها داشته باشند.

,

نوری تاکید کرد: دانش آموزان حتما در کنار تحصیل، یک هنر را فرا بگیرند، یک ورزش را به صورت حرفه ای انجام دهند و یک مهارت را به شکل جدی کسب کنند.

,

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: دانش آموزان باید مهارت های پایه را فرا بگیرند و با تلفیق آن با علم، به یک نگرش برسند و این نگرش را پایه شغلی خود قرار دهند.

,

نوری ادامه داد: بیشتر افرادی که اکنون بیکارند، نگرشی به شغل ندارند و از مهارت های پایه بی بهره هستند که از آن جمله می توان به مهارت مذاکره، مهارت انجام کار گروهی، مهارت ارتباط با خدا و .... اشاره کرد.

,

وی عنوان کرد: وقتی انسانی نگرش داشته باشد، این نگرش برای او انگیزه ایجاد می کند و او را به کارآفرینان این کشور تبدیل می کند.

,

نوری خطاب به دانش آموزان اظهار داشت: شما حتی باید در امر آموزش و تدریس در کلاس های خود مشارکت کنید و معتقدم می توانید در جامعه نقش آفرین اساسی باشید همانگونه که هزاران شهید دانش آموز در دوران دفاع مقدس، نقش آفرینی کردند.

,

وی تاکید کرد: اگر این اقدام انجام شود، جامعه ما رشد پیدا می کند و دانش آموزان ما با بیان مسائل خود می توانند در آینده مطالبه گران خوبی باشند.

,

نوری با اشاره به درخواست دانش آموزان در مورد افزایش ساعت ورزش بیان کرد: ساعت ورزش در تمام مدارس اضافه شده و اکنون نیز در این راستا، 32 زورخانه برای دانش آموزان در حال احداث است که حتما یکی از آنها در استان یزد ایجاد خواهد شد.

,

وی عنوان کرد: همچنین ساخت 2 هزار و 100 زمین چمن و سالن مدرسه ای شروع شده که هزار و 100 مورد آن تمام شده و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

,

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: با کمک دستگاه های متولی از جمله ارشاد و فنی و حرفه ای، هر دانش آموز یک هنر و هر دانش آموز یک مهارت را کلید خواهیم زد زیرا دانش آموزان ما این ظرفیت را دارند.

,

وی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه ها، آزمایشگاه ها، باشگاه های ورزشی، صنایع و ... برای تقویت مهارت های دانش آموزان تاکید کرد.

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
نوری بر لزوم تقویت مهارت آموزی در دانش آموزان تاکید کرد و گفت: با کمک سازمان فنی و حرفه ای، طرح «هر دانش آموز یک مهارت» را در کشور رقم خواهیم زد.