گلستان در اجرای قانون تعرفه‌گذاری نظام پرستاری جزو ۱۰ دانشگاه اول کشور است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ سعید گلفیروزی امروز در همایش تجلیل از پرستاران گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ پرستار در استان گلستان فعالیت دارند، بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی داریم که به ازای هر تخت ۱.۳ پرستار فعال هستند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,
وی تعداد پرستاران و تخت‌های بیمارستانی در استان گلستان را قابل قبول خواند و مهمترین مشکل راعدم تعادل و توازن در این بخش دانست. 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه پرستاران به ویژه در ایام شیوع کرونا گفت: از اسفند ۹۸ ویروس نوپدید کرونا شناسایی شد، در تمام دنیا با توجه به حجم وسیع بیماری، عوارض و تعداد قابل توجه بیماران مدیریت شایسته‌ای صورت نگرفت. 
,
گلفیروزی ادامه داد: در برخی از کشورها مانند جنوب اروپا بیماران در حیاط بیمارستان رها بودند اما در ایران وضعیت سریع مدیریت شد، در اسفند و فرودین ماه تجهیرات کم بود و در بحث نیدوی انسانی مشکل داشتیم و طی چند مرحله فراخوان نیروی انسانی در تمام رسته‌ها پاسخ دادند و در تمامی پیک‌های کرونا حماسه خلق کردن. 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به سختی و مشقت حرفه پرستاری اظهار کرد: بی‌خوابی‌های پرستاران شیفت بسیار سنگین و طولانی و خسته کننده بود از طرفی تعداد بیماران زیاد از سختی‌های دوران کرونا بود، دوری پرستاران از خانواده سختی دیگر بود و حتی برخی از آن‌ها پس از ابتلا در بیمارستان بودند قطعا حافظه تاریخی ایران و مسئولان هرگز آن حماسه آفرینی، رشادت و مجاهدت پرستاران و کادر درمان را فراموش نخواهند کرد. 
,
گلفیروزی با اشاره به اینکه نتوانستیم تلاش‌ها و زحمات پرستاران را آنطور که باید جبران کنیم، گفت: تعرفه‌گذاری پرستاری و مبالغ پرداختی متناسب با زحمات و تلاش‌های پرستاران نیست که تلاش مسئولان و نمایندگان مجلس در این زمینه وجود دارد. 
,
وی تبدیل وضعیت پرستاران را اولویتی مهم خواند و ابراز کرد: مسئولان استان بارها خواستار رسیدگی به مطالبات پرستاران شدند، تعرفه‌گذاری پرستاران طی سه ماه اول علی الحساب پرداخت شد و سعی می‌کنیم پرداخت‌های قطعی را داشته باشیم. 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه گلستان جزو ۱۰ دانشگاهی است که تعرفه‌گذاری نظام پرستاری را انجام داد، بیان کرد: در زمینه پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی با توجه به اینکه مکانیزم و شیوه نامه‌ای نبوده سعی کردیم به صورت علی‌الحساب مطالبات را پرداخت کنیم. 
,
گلفیروزی از تمدید طرح پرستار خبر داد و افزود: دوره طرح بر اساس مقطع تحصیلی افراد طراحی شده است، سامانه‌ای در وزارت بهداشت راه‌اندازی و اولویت با کسانی است که در صف انتظار هستند. 
,
وی در خصوص سهمیه‌های تخصیصی از سوی وزارت بهداشت گفت: با رایرنی و چانه زنی‌هایی که در حال انجام است تعداد تبدیل وضعیت جامعه پرستاری در استان را به حداکثر خواهیم رساند. 
,
 
,
انتهای پیام/
]
گلفیروزی تبدیل وضعیت پرستاران را اولویتی مهم خواند و گفت: گلستان جزو ۱۰ دانشگاهی است که تعرفه‌گذاری نظام پرستاری را انجام داده است.