کسب رتبه نخست کشور توسط استان یزد در زمینه جذب اسناد خزانه اسلامی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه استان یزد موفق به کسب رتبه اول در زمینه جذب اسناد خزانه اسلامی در سطح کشور شده است اظهار داشت: در پایان سال مالی ۱۴۰۰ استان یزد در زمینه جذب اسناد خزانه اسلامی با رشد بیش از ۱۸۰درصدی نسبت به سال قبل، موفق به جذب بیش از ۴۰۵ میلیارد تومان برای استان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
 
,
وی با اشاره به اینکه ۱۰۰درصد اسناد خزانه اسلامی پیش بینی شده برای استان توسط دستگاه های مربوطه جذب شده است تصریح کرد: در سال جاری حدود ۱هزار ۳۸ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی برای استان پیش بینی شده است که تاکنون حدود ۴۰ درصد آن از طریق اسناد خزانه اسلامی تامین اعتبار شده است.
,
 
,
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با تاکید بر اینکه تمام دستگاه های اجرایی استان در زمینه جذب اسناد خزانه اسلامی به وظایف خود عمل و موفق به جذب ۱۰۰درصد اعتبار در نظر گرفته شده در این زمینه شده اند ابراز داشت:حدود۶۸ درصد اعتبارات اسناد خزانه جذب شده از محل اعتبارات استانی و ۳۲ درصد از محل اعتبارات ملی بوده است.
,
 
,
دهقان با اشاره به اینکه استان یزد در زمینه جذب اسناد خزانه  در سال های اخیر همواره جایگاه مناسبی در سطح کشور داشته است خاطرنشان کرد: در راستای پیشبرد اهداف سرمایه گذاری و تحقق رشد اقتصاد ۸.۳ درصدی هدف گذاری شده برای استان، مدیران و مسئولان از تمام ظرفیت های قانونی برای جذب اسناد خزانه در حال تلاش بوده و خوشبختانه تاکنون به خوبی این ماموریت انجام شده است که می تواند نوید بخش آینده روشنی در این زمینه برای استان باشد.
,
 
,
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اذعان به اینکه کمبود منابع مالی پایدار همواره چالش دولت ها در تامین اعتبار لازم برای طرح ها بوده است اظهار داشت: به غیر از روش های موجود مانند تسهیلات بانکی، بازار سرمایه و... از سایر روش های نوین تامین مالی مانند تامین مالی جمعی میتوان  استفاده کرد که این موارد در برنامه عملیاتی ایجاد رشد اقتصادی هدف گذاری شده برای استان در سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده است.
,
 
,
دهقان در پایان تصریح کرد: علاوه بر روش های موجود، استفاده از ظرفیت های تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه و بسترسازی مناسب برای جلب سرمایه گذاری های خارجی نیز می تواند روشی برای تامین منابع مالی لازم طرح های عمرانی استان باشد.
,
 
,
انتهای پیام/ک
]
دهقان، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد از کسب رتبه اول توسط استان یزد در زمینه جذب اسناد خزانه اسلامی در پایان سال مالی ۱۴۰۰ خبرداد.