فعالیت ۲۹۰ خانه ورزش روستایی در استان کرمانشاه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا کشتمند در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: با هدف محرومیت‌زدایی و عدالت در توزیع امکانات ورزشی، ایجاد شادابی و نشاط و فراهم کردن امکانات ترویج فرهنگ ورزش در جامعه روستایی استان کرمانشاه موضوع تشکیل خانه‌های ورزش روستایی در سالهای اخیر در دستور کار قرار دارد.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید تدابیری اندیشیده شود تا خانه‌های ورزش روستایی بتواند جایگاهی برای پرورش و تحویل قهرمانان آینده در همه سنین به کشور باشد، افزود: ۲۹۰ خانه ورزش در استان کرمانشاه فعال است.

وی با بیان اینکه از اول امسال تاکنون 10 خانه ورزش تجهیز شده است، گفت: برای تجهیز هر خانه روستایی  بیش از ۱۵میلیون تومان هزینه می شود.

کشتمند در خصوص تجهیزات اهدایی به خانه‌های ورزش نیز گفت: میز فوتبال‌دستی، میز پینگ‌پنگ، میز شطرنج و صفحه دارت از جمله تجهیزاتی است که در اختیار این خانه‌های ورزش قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: تجهیز خانه های ورزش روستایی به دو صورت یکی با همکاری موادمخدر و دیگری سازمان ورزش و جوانان انجام می شود.

کشتمند با اشاره به اینکه این طرح در راستای برخورداری روستاها از امکانات ورزشی و با هدف ترویج فرهنگ ورزش و جلوگیری از فقر حرکتی در روستاها اجرا می‌شود، تصریح کرد: یکی دیگر از جنبه‌های جذاب و پرافتخار برای جامعه ورزشی در ایجاد خانه‌های ورزشی در روستاها، آمیخته شدن مباحث ورزشی با فرهنگی است.

وی گفت: از سال گذشته تاکنون نیازسنجی خانه های روستایی در دستور کار قرار گرفته و در روستاها مکانهای مثل خانه بهداشت، مسجد، دهیاری ها و پایگاه‌های بسیج ورزش که مورد تایید هیات ورزش قرار گیرد جهت نگهداری وسایل خانه ورزش استفاده می شود.

کشتمند عنوان کرد: بیشترین تعداد خانه های ورزشی بر اساس جمعیت در شهرستانهای کرمانشاه، اسلام آبادغرب و پاوه است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه رویکرد هیات ورزش روستایی برگزاری المپیادهای ورزشی با هدف استعداد یابی جوانان روستا بوده، خاطرنشان کرد: در المپیاد خانه های ورزش روستایی، ورزشکاران در پنج رشته دارت، شطرنج، طناب زنی، فوتبال دستی و تنیس روی میز باهم رقابت می کنند.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان کرمانشاه با بیان اینکه این رقابت ها در هر دو بخش دختران و پسران و بدون محدویت سنی برگزار می شود، گفت: البته تیم هایی که برای مسابقات کشوری اعزام خواهیم کرد، در محدوده سنی 12 تا 16 سال خواهند بود.

وی گفت: امید است بتوان با تربیت مربیانی قوی در خانه‌های ورزش روستایی به ترویج و ترغیب افراد بومی در عرصه‌ ورزش پرداخت و شاهد سلامتی و شادابی در بین تمام اقشار جامعه باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
زهرا کشتمند از فعالیت حدود ۲۹۰ خانه ورزش روستایی در استان کرمانشاه خبر داد.