خودکفایی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی اولویت مهم وزارت بهداشت باشد/استفاده از تجربه مقابله با کرونا می تواند کشور را در تهدیدات بهداشتی و درمانی بیمه کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ آیت الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار با وزیر بهداشت و درمان گفت: شناسنامه جمهوری اسلامی ایران با مجاهدت ها و حماسه آفرینی های ملت ایران سراسر افتخار و همراه با اقتدار و سربلندی است و امروز باید برای درخشش ایران اسلامی و خنثی سازی توطئه های دشمنان در ابعاد مختلف با همت و اراده جهادی و انقلابی گام های بلندی برداشته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
دری نجف آبادی اظهار کرد: توطئه های عظیم دشمنان در جبهه تبلیغی باید خنثی شود و تمامیت امنیت و آسایش ملت در همه ابعاد نیازمند تدبیر حکیمانه است و جهاد تبیین باید در کشور نهادینه شود.
,
 
,
وی ادامه داد: وزارت بهداشت یکی از دستگاه های مهم و حساس کشور است و تدبیرهایی که در حوزه بهداشت و درمان ، اقتصاد مقاومتی و تامین اجتماعی در برنامه هفتم توسعه درنظر گرفته شده تحول آفرین است و باید عملیاتی شود که این نیازمند تلاش و مشارکت همه جانبه است.
,
 
,
امام جمعه اراک بیان کرد: در بودجه ۱۴۰۲ باید تدبیرات صحیح و حکیمانه در حوزه بهداشت و درمان صورت پذیرد و نباید تعهدات بیشتر از توانمندی ها و ظرفیت ها باشد.
,
 
,
وی یادآور شد: مدیریت منابع یک اولویت مهم در همه دستگاه ها است و این مسئله باید در وزارت بهداشت یک اصل مهم باشد و توقعات باید نسبت به تلاش ها و فعالیت ها باشد و البته مشارکت و همراهی مردم یک اصل مهم است.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تصمیمات در وزارت بهداشت توام با تدبیر، حکمت و در نظر گرفتن چشم اندازهای بلند و مطابق با برنامه هفتم باشد و توسعه علمی و فناوری در همه بخش های وزارت بهداشت یک مسئله جدی باشد و نباید به آن بی توجهی کرد.
,
 
,
وی یادآور شد: امروز جامعه پزشکی وفادار به مردم و انقلاب است و برای خدمت به کشور همواره پیشگام است و به برکت انقلاب اسلامی اقدامات و دستاوردهای ماندگاری در همه بخش ها و خصوصا بخش پزشکی و درمانی خلق شده و ایرانی که روزی از کشورهای مختلف پزشک وارد می کرد و در حوزه های مختلف پزشکی کاملا وابسته بود امروز در بخش های مختلف درمانی و پزشکی حرف برای گفتن دارد.
,
 
,
امام جمعه اراک گفت: خودکفایی در بسیاری از بخش های پزشکی و درمانی الگوی سایر بخش ها باشد و در کشور الگوهای بسیاری در حوزه پزشکی داریم که در دنیا حرف برای گفتن داشتند و امروز باید برای جوانان به عنوان الگو معرفی شوند.
,
 
,
دری نجف آبادی افزود: تقویت بعد علمی و سرمایه انسانی در وزارت بهداشت جامعه را در حوزه بهداشت و درمان خودکفا می‌کند و توجه به نخبگان در سایر بخش های وزارتخانه یک ضرورت مهم باشد.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: خودکفایی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی اولویت مهم وزارت بهداشت باشد و باید با جدیت دنبال شود.
,
 
,
امام جمعه اراک اظهار کرد: متاسفانه امروز هوای آلوده اراک تبعات منفی بر روی سلامت و بهداشت مردم گذاشته و این نیازمند تدبیر جدی و حکیمانه است چراکه نرم آلودگی هوا در اراک غیر قابل قبول است و باید تصمیمات عاجل در این راستا صورت پذیرد.
,
 
,
وی افزود: توجه به پزشک خانواده در وزارت بهداشت در دستور کار باشد و مشارکت مردم در سایر بخش های بهداشتی و درمانی مورد استفاده قرار گیرد و استفاده از تجربه مقابله با بیماری کرونا می تواند کشور را در تهدیدات بهداشتی و درمانی بیمه کند.
,
 
,
دری نجف آبادی بیان کرد: سلامت مردم به هیچ عنوان شوخی بردار نیست و جزء تکالیف عمومی است که باید در همه بخش های وزارت بهداشت با جدیت دنبال شود.
,
 
,
وی یادآور شد: ساماندهی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک یک ضرورت مهم است و وزارت بهداشت در این خصوص اقدامات عاجل کند و البته همه باید کمک کنند تا این مسئله با موفقیت به سرانجام برسد و وزارت بهداشت باید به شهرستان های استان مرکزی خصوصا مناطق کم برخوردار توجه ویژه کند.
,
 
,
دری نجف آبادی گفت: بیمارستان آیت الله خوانساری اراک نگین درخشانی برای کشور است که به یک الگو  تبدیل شده و در بسیاری از بخش ها به مردم خدمات ارائه می دهد و اقدامات ماندگاری در طول بیماری کرونا در این مجموعه درمانی انجام شد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی در بیماری کرونا جزء اولین ها بود و پیشتاز در اقدامات مقابله ای و پیشگرانه بود و در بسیاری از اقدامات از کشور جلوتر عمل کرد.
,
 
,
انتهای پیام 
]
امام جمعه اراک گفت: توجه به پزشک خانواده در وزارت بهداشت در دستور کار باشد و مشارکت مردم در سایر بخش های بهداشتی و درمانی مورد استفاده قرار گیرد و استفاده از تجربه مقابله با بیماری کرونا می تواند کشور را در تهدیدات بهداشتی و درمانی بیمه کند.