خواهان تقویت همکاری با پکن در قالب ابتکار «کمربند و جاده» هستیم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از الفرات، دو طرف در این دیدار درباره مناسبات دوجانبه و راهکارهای تحکیم و ارتقای آن به سطحی عمیق‌تر از همکاری راهبردی و شراکت پایدار در زمینه‌های مختلف رایزنی کرد.

السودانی با تاکید بر تمایل عراق در بهره‌برداری از تجربیات چین در زمینه‌های متعدد، از اهتمام بغداد برای تقویت همکاری با پکن در چارچوب ابتکار یک کمربند-یک جاده و توسعه زیرساخت‌ها خبر داد.

وی افزود: عراق پایه و اساس ثبات منطقه به شمار می رود و توسعه پایدار و مسیر شکوفایی اقتصاد منطقه و جهان همواره از طریق نقش‌آفرینی سازنده عراق در عرصه منطقه و جهان می‌گذرد.

از سوی دیگر، رئیس جمهور چین به موقعیت جغرافیایی عراق و جایگاه تمدنی آن اشاره کرد که می‌تواند نقشی مهم در پروژه‌های توسعه پایدار ایفا کند و همانند پلی کشورهای منطقه و جهان را به هم وصل کند.

وی در پایان ضمن اعلام حمایت از امنیت، ثبات و حاکمیت عراق، ابراز امیدواری کرد که همکاری دو طرف در زمینه‌های مختلف توسعه بیشتری یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
]
نخست‌وزیر عراق در دیدار با رئیسس جمهور چین با تاکید بر تمایل عراق در بهره‌برداری از تجربیات چین در زمینه‌های متعدد، از اهتمام بغداد برای تقویت همکاری با پکن در چارچوب ابتکار یک کمربند-یک جاده و توسعه زیرساخت‌ها خبر داد.