ایران اجازه نخواهد داد خدشه ای در اراضی کشور پیش آید/ چین خود را بازیچه قرار ندهد
[

محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با تاکید بر اینکه جزایر سه گانه جزو اراضی لاینفک و جدانشدنی ایران است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد با این رفتارها خدشه‌ای در اراضی کشور پیش آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی بیان کرد: اماراتی‌ها اگر مطالعات تاریخی خود را دنبال کنند، مطمئناً هم باعث آرامش خود می شوند و هم سبب می شوند مشکلی ایجاد نشود.

,  ,

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با اشاره به اینکه اقدامات امارات بیشتر جنبه سیاسی دارد، تصریح کرد: کشورهای عربی هراز چند گاهی در راستای حمایت از یکدیگر دست به اقداماتی می ‌زنند و در این راستا چنین ادعاهایی را مطرح می‌کنند، در واقع می توان گفت این ادعاهای پوچ و بی‌اساس را پادشاهان قبل از امارات هم عنوان کرده بودند، اما دیدند هم از نظر حقوقی و هم از لحاظ قانونی جایگاهی ندارد.

,

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه کشورهای عربی بهتر است که به زندگی خود بپردازند، گفت: قرار نیست که جمهوری اسلامی ایران اجازه دهد، کشورها این گونه بخواهند برای ایران تصمیم گیری کنند یا موضعی برای ایران داشته باشند.

,

وی ادامه داد: ما از دولت چین توقع داشتیم قبل از موضع گیری و امضا بیانیه جزایر سه گانه با ایران تماس گرفته تا اطلاعات دقیق و مکتوب را به دست آورد. متاسفانه این گونه رفتارها سبب شود تا ایران به ملت چین که به عنوان یک کشور دوست و همراه به آن نگاه می‌کرد، بی اعتماد شود.

,

آصفری افزود: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که پوست خربزه زیر پای چین بندازند و بازار عظیمی که چین در ایران دارد را از دست بدهد.

,

این نماینده مجلس در پایان با اشاره به اینکه این بار را نادیده می‌گیریم، گفت: چین باید حواسش باشد تا بازیچه دست آمریکایی‌ها نشود. همچنین مواظب باشد با خربزه‌ای که اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها زیر پایشان می اندازد بازار آسیا را از دست ندهند.

,

بیشتر بخوانید:

, بیشتر بخوانید:, بیشتر بخوانید:,

اغماض در تمامیت ارضی ایران بی معناست/ اعراب به دنبال بهره برداری از شرایط ایران

, اغماض در تمامیت ارضی ایران بی معناست/ اعراب به دنبال بهره برداری از شرایط ایران,

واکنش نمایندگان مجلس به بیانیه مشترک چین و کشورهای حاشیه خلیج فارس

, واکنش نمایندگان مجلس به بیانیه مشترک چین و کشورهای حاشیه خلیج فارس]
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس تاکید کرد: جزایر سه گانه جزو اراضی لاینفک و جدانشدنی ایران است و جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد با این رفتارها خدشه ای در اراضی کشورمان پیش آید.