وضعیت تامین سوخت تریلی داران در سیستان وبلوچستان به کجا رسید؟/ ۷۲ساعت اتلاف وقت برای ‏یک باک گازوئیل!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون؛ ماشین هایی که قابل شمارش نیستند آمارشان از ۱۰۰ دستگاه تریلری بیشتر شده و ‏به گفته رانندگان حدودا ۴۸ تا ۷۲ ساعت است که در این صف طولانی به خط شده و معطل هستند تا نوبت ‏شان برای سوختگیری فرا برسد.‏

می گویند علیرغم اینکه سیستان وبلوچستان از کریدورهای اصلی بحث ترانزیت با وجود بندر چابهار یا پایانه ‏های مرزی مانند میلک، میرجاوه، پیشین و ریمدان است اما کمترین امکانات رفاهی را برای رانندگان ناوگان ‏حمل بار کالاهای اساسی دارد که اصلی ترین آن کمبود جایگاه سوخت و معطلی بیش از حد است که گاها ‏منجر به خرابی بار هم شده و خسارت به بار می آورد.‏

رانندگان کامیون و تریلری که باید در گرمای سوزان و سرمای استخوان سوز روز و شب خود را در ماشین ‏سپری کنند تا بخت یارشان باشد و ساعت کار جایگاه تمام نشود؛ موضوعی که آنها را از حمل کالا به ‏سیستان وبلوچستان پشیمان کرده است.‏

‏ اگر تاکنون گذرتان بر بزرگراه خلیج فارس زاهدان(مسیر زاهدان به خاش نرسیده به پارک ملت)  افتاده باشد ‏حتما با صف های طولانی خودروهای سنگین مواجه شده اید که باید چندین ساعت در صف منتظر بمانند.‏‎

در همین راستا مدتی است که صاحبان خودروهای سنگین، از معطلی در صف دریافت گازوئیل گله مند ‏هستند چرا که این معطلی بیش از حد باعث شده خودروهای سنگین آنان در صف های طولانی سبک شوند‎.

به گفته برخی از رانندگان این وسایل نقلیه که گاها دو روز هم باید چشم انتظار دریافت گاوئیل باشند کمبود ‏نفت گاز(گازوئیل) در این جایگاه علاوه بر ایجاد ترافیک باعث شده تمامی رانندگان وسایل نقلیه سنگین ‏ونیمه سنگین دچار مشکل شوند و صبر و تحمل خود را در این صف طولانی از دست دهند‎.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

,

,

, ,
,

 

,
یکی از معضلات بخش حمل و نقل موضوع "سوخت" است

ایوب کرد، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان وبلوچستان در اینباره بیان کرد: تدابیری ‏اندیشیده شده اما عملی نه؛ اگر تدبیری صورت می گرفت وضعیت کنونی این نبود یکی از معضلات ما در ‏بخش حمل و نقل موضوع سوخت است که در آن ضعف داریم.‏

وی افزود: در جلسات مختلف مانند ستاد کالای قاچاق و یا جلساتی که برای حمل کالاهای اساسی از بندر ‏چابهار برگزار می شود به این موضوع اشاره می کنیم چرا که از یک سو می گوییم بندر چابهار با ظرفیت و ‏پتانسیل فراوان در استان است اما از طرف دیگر در تامین سوخت تریلری داران مبنی بر معطلی آنها، چاره ای ‏اندیشیده نشده است.‏

این مقام مسئول ادامه داد: در سیستان وبلوچستان چند کریدور اصلی داریم که محور کرمان به چابهار و از ‏بم به بزمان و ایرانشهر و چابهار می رود و دیگری محور زاهدان به میرجاوه، خاش به سراوان و مرز کوهک ‏است؛ پیشنهاد داده ایم تعدادی جایگاه مخصوص کامیون ها و ناوگان حمل کالای اساسی و بار مشخص شود ‏که این اتفاق رخ داده اما سوختگیری خاورها و کامیون هایی که نقشی در جابجایی بار ندارند مشکل را ‏مضاعف کرده است. ‏

وی اضافه کرد: معطلی در صف های سوخت در حالیست که برای هر سرمایه گذاری دو چیز ملاک است اول ‏اینکه کالا با حداقل هزینه جابجا شود و دیگری با حداقل زمان؛ سرمایه گذار و صاحب کالایی که چند رو ‏معطل باشد قطعا دیگر رغبت خود را از حمل بار به این استان از دست می دهد و این یکی از معضلات ما به ‏شمار می رود.‏
 
, یکی از معضلات بخش حمل و نقل موضوع "سوخت" است, یکی از معضلات بخش حمل و نقل موضوع "سوخت" است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

,

,

, ,
,

 

,
کرد گفت: وظیفه راهداری تامین ناوگان است؛ هنگامی که محموله کشی می رسد فراخوان می دهیم حتی ‏مشوق هایی را هم در نظر می گیریم اما وقتی ساعت ها در صف گازوئیل معطل می مانند، پشیمان می شوند.‏

مدیر کل راهداری استان اظهار کرد: معضلی که در برخی جایگاه های گازوئیل وجود دارد ماشین هایی ‏هستند که قصدشان قاچاق سوخت است برای این عده معطلی ضرری ندارد بلکه به نفع شان است چرا که ‏سود خود را در یک باک گازوئیل به دست می آورند، در این بین کامیون یا تریلری داری ضرر می کند که ‏حامل بار است.‏

وی تاکید کرد: سوخت ناوگان درون شهری و برون شهری باید مشخص و تفکیک شود، از همه مهمتر ‏فعالیت جایگاه های سوخت این ناوگان باید ۲۴ ساعته شود چرا که استان با ظرفیت ترانزیتی بوده و  حداقل ‏چیزی که ترانزیت نیاز دارد سوخت است نه اینکه معطل بمانند.‏

انتهای پیام/‏
,
,
,
,
,
,
]
تریلی داران و رانندگان ناوگان حمل کالاهای اساسی از روند طولانی شدن صف در جایگاه های سوخت ‏گازوئیل و اتلاف وقت بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت در سیستان وبلوچستان گلایه دارند‎.‎