تأکید رئیس جمهور عراق بر لزوم حل مشکلات خاورمیانه بدون دخالت خارجی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «عبداللطیف جمال رشید» رئیس جمهور عراق در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس با عنوان «آینده خاورمیانه» گفت: عراق در گذشته از جنگ‌ها، درگیری‌ها، تروریسم، تحریم‌ها و جنگ با کشورهای همسایه آسیب دیده است.

بر اساس این گزارش، وی در ادامه افزود: عراق کشوری ثروتمند است و اکنون امنیت آن بیشتر شده است. عراق از افزایش قیمت نفت سود برد و دولت در اجرای برنامه‌های خود جدی است.

رشید تأکید کرد: برنامه جدید دولت بر دو بُعد استوار است؛ نخست، برنامه فوری که اجرای طرح‌های فوری مرتبط با بهداشت، مسکن و آموزش و پرورش را شامل می‌شود و دوم، پروژه‌های راهبردی از جمله پروژه‌های نفت و گاز. عراق روزانه ۴ میلیون بشکه نفت صادر می‌کند و تمایل به افزایش مقدار آن و بهره مندی از گاز وجود دارد.

رئیس جمهور عراق ابراز امیدواری کرد که در اجرای این پروژه‌ها همکاری‌های بین المللی صورت گیرد و موضوع به عراقی‌ها محدود نشود زیرا عراق به کمک‌های بین المللی و سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد.

عبداللطیف رشید همچنین بر لزوم حل و فصل مناقشات و مشکلات خاورمیانه بدون مداخله خارجی تأکید کرد و افزود که جنگ به کشورهای ما کمکی نخواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
]
«عبداللطیف رشید» در مجمع جهانی اقتصاد در داووس با تأکید بر اینکه مشکلات خاورمیانه باید بدون مداخله خارجی حل شود، گفت که جنگ کمکی به کشورهای منطقه نمی کند.