"داریوش ارجمند" سفیر صلح شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، دکتر محمد فرهادی رئیس جمعیت هلال‌احمر در این مراسم با بیان اینکه بی‌شک حفظ محیط زیست و منابع طبیعی از مهمترین دغدغه‌های قرن 21 است، گفت: در این زمینه تلاش جهانی گسترده‌ای در حال انجام است و سازمان‌های ذیربط به ویژه محیط زیست اقدامات جدی انجام داده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی با بیان اینکه مردم و جوامع نقش اساسی در راستای طرح‌های حفظ محیط‌زیست دارند، گفت: لذا فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر، حفظ محیط‌زیست را یکی از اهداف برنامه‌های 2020 خود قرار داده است.

,

فرهادی با بیان اینکه هلال‌احمر ایران به عنوان یکی از فعال‌ترین اعضای فدراسیون تلاش می‌کند تا با کمک جوانان و داوطلبان مشارکت‌های جدی در حوزه حفظ محیط زیست داشته باشد، ادامه داد: در راستای دستیابی به این اهداف ما با همکاری سازمان محیط‌زیست و فدراسیون جهانی طرح تقویت مشارکت جوانان و داوطلبان در راستای حفظ محیط‌زیست را در دستورکار قرار داده‌ایم.

,

 

,

وی با بیان اینکه برای گسترش نقش جوانان و داوطلبان باید برنامه‌های گسترده‌ای در نظر گرفت، گفت: جوانان و داوطلبانان پیشگامان حفظ محیط زیست هستند که برای ارتقای نقش ملی و جهانی آنها برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

,

 

,

رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه کارگروهی مشترک در راستای تدوین نقش موثر جوانان و داوطلبان برای حفظ محیط زیست تشکیل شده است، گفت: قطعا از مشارکت جوانان و داوطلبان برای حفظ محیط زیست استفاده می‌شود.

,

 

,

فرهادی همچنین در جمع خبرنگاران نیز با بیان اینکه فدراسیون جهانی در نقاط مختلف دنیا برای حفظ محیط زیست از مشارکت جوانان استفاده کرده است، گفت: با توجه به ظرفیت بالای ایران در جذب جوانان، فدراسیون ایران را به عنوان مقصد بعدی خود برای ارتقاء فرهنگ حفظ محیط‌زیست انتخاب کرده است.

,

 

,

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران به عنوان پایگاه لجستیکی فدراسیون در منطقه انتخاب می‌شود؟ به ایسنا گفت: دبیر کل فدراسیون امروز از سازمان امداد و نجات بازدید خواهد کرد و پس از آن در سفری به اصفهان از نزدیک با تجهیزات و دستاوردهای استانی جمعیت آشنا می‌شود و فردا در روز پایانی سفرش انتخاب ایران به عنوان پایگاه لجستیکی مشخص می‌شود.

,

 

,

وی همچنین در مورد همکاری هلال‌احمر ایران و فدراسیون در مورد پیشگیری و درمان بیماری‌های صعب‌العلاج نیز گفت: قطعا ارتقاء آگاهی‌های مردمی و آموزش از طرق مختلف می‌تواند نقش بسزایی در کاهش بیماری‌ها داشته باشد که یکی از برنامه‌های جمعیت خواهد بود.

,

 

,

به گزارش ایسنا در پایان داریوش ارجمند، بازیگر سینما و تلویزیون به عنوان سفیر صلح جمعیت هلال‌احمر انتخاب و وی پس از دریافت نشان خود عنوان کرد: با توجه به خدمات شایسته دکتر فرهادی، از طرف جامعه هنری و مدیران جمعیت هلال‌احمر از رئیس‌جمهور درخواست می‌کنم که محمد فرهادی در ریاست جمعیت هلال‌احمر ابقا شود ضمن اینکه این مساله منع قانونی نیز ندارد.

,

 

,

انتهای پیام/ف

]
صبح امروز طی مراسمی تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه با حضور دبیرکل فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر، رئیس جمعیت هلال‌احمر و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و در راستای حفظ و ارتقای محیط زیست به امضا رسید و در حاشیه آن نیز "نشان سفیر صلح" به «داریوش ارجمند» اعطا شد.