شعر خوانی جالب یک شهروند کرجی کنار وانت هندوانه شب یلدا
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از «تیتریک»؛کنار وانت هندوانه ایستاده و با دلخوری در حال انتخاب است ، راجع به قیمت حرف میزند و چنر برابر شدن آن طی این چند روز برایش قابل هضم نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, «, تیتریک, »؛, کنار وانت هندوانه ایستاده و با دلخوری در حال انتخاب است ، راجع به قیمت حرف میزند و چنر برابر شدن آن طی این چند روز برایش قابل هضم نیست.,


,
, ,

یک شب دیگر تا طولانی ترین شب سال مانده، شبی که هم  بر حال و هوای ایرانی ها تأثیر دارد و هم بر نرخ میوه ها ، آن هم تأثیری چند برابری.
با وجود اعتراض هایی که میشود ولی صرف نظر کردن از خرید اتفاق نمی افتد.
,
,
,
,

, ,
,
,
مرا که در حال عکس گرفتن می بیند میگوید : از مسئولین بپرس چرا باید در آستانه چنین شبی که سالهاست از سنتهای ما ایرانی ها بوده ، شاهد چند برابری قیمتها به خصوص هندوانه که خاصیتی در این فصل جز مریضی ندارد باشیم.
میپرسم : اگر اعتقاد به خاصیت آن ندارید و قیمتی گزاف هم باید بپردازید پس چرا از خرید آن منصرف نمیشوید؟
میخواند: هندوانا ...ناز کم کن ما به ناز تو جوانی داده ایم....
ادامه میدهد : تا عمر داشتیم و یادمان می آید شب چله بدون وجود حضور این میوه متشخص اصلا وجود نخواهد داشت و اهل و عیال به نبودن آن رضایت نخواهند داد ، هرچند با سردی هوا و بیمزگی هندوانه در این فصل چیزی جز ضرر نصیب نخواهد شد.
,
,
,
,
,

, ,
,
,
این همشهری کرجی میگوید تازه یک چیز دیگر رسم شده است که هرسال هم شدت بیشتری میگیرد و نمونه یک اسرافکاری و تبذیر توسط بانوان ایرانی است و آن هم تزئین هندوانه برای قشنگی و فخر فروشی به یکدیگر است ، به نحوی که چیزی از هندوانه نمانده و تقریبا دور ریخته میشود.
,




وی از زنان ایرانی خواست تجملگرایی و چشم و همچشمی را با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی کنار بگذارند و به جای آن سنتهای زیبای صله رحم ، دیدار از بزرگان فامیل و بیماران ، توجه به نیازمندان فامیل و دیگر موارد را زنده کنند .
این همشهری کرجی خاطرنشان کرد : نسلهای جدید باید چیزهای مفید از چنین شبهایی یادبگیرند که متأسفانه در سایه بی توجهی های ما و گسترش فضاهای مجازی و شبکه های غیر ملی شکاف فرهنگی عمیقی در حال شکل گرفتن است.

,
, ,
,
,
,

انتهای پیام/گ
 

,
]
یک شهروند کرجی اندر حکایت گرانی هندوانه شب یلدا شعری جالب خواند.