رونمایی از اضلاع مثلث هدایت تیم ملی فوتبال ایران/ مجیدی از لیست گزینه‌های احتمالی کنار رفت؟!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چندی پیش از سوی مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان از فرهاد مجیدی، کارلوس کی‌روش، برانکو ایوانکوویچ و امیر قلعه‌نویی به‌عنوان گزینه‌های احتمالی سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال کشورمان برای جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ یاد شده بود.

از این رو به مرور اظهارنظرها و موضع‌گیری‌های این گزینه‌ها تحت رصد رسانه‌ها قرار گرفت. ایوانکوویچ کروات که با مخالفت سفت و سخت رئیس فدراسیون فوتبال عمان عملاً از لیست هدایت تیم ملی ایران کنار رفته و وضعیت کی‌روش با فدراسیون فوتبال قطر برای هدایت عنابی‌ها چندان مشخص و شفاف نیست.

بین گزینه‌های داخلی هم علاوه بر مجیدی و قلعه‌نویی، صحبتی از تمایل غیرمستقیم جواد نکونام، سرمربی فعلی تیم فوتبال فولاد خوزستان برای پذیرش هدایت یوزهای سپیدپوش پارسی در قطر به وجود آمده؛ مخصوصاً حالا که شماره ۷ سابق آبی‌پوشان تهرانی آپدیتی جدید از وضعیت خودش اعلام کرده است.

پس از تعطیلات نزدیک به یک ماهه لیگ ادنوک امارات متحدۀ عربی، فرهاد مجیدی در نشست خبری پیش از جدال فردای تیم فوتبال الاتحادکلبا با الجزیره گفت: آماده هستیم تا در ادامه لیگ به میدان برویم. بازی سختی برابر الجزیره خواهیم داشت که یکی از بهترین تیم‌های لیگ امارات در سال های اخیر بوده و سرمربی خوبی دارد. به بازیکنانم اعتماد کامل دارم. همگی با نهایت آمادگی در این بازی به میدان خواهند رفت. با بازیکنان صحبت کرده‌ام و به آن‌ها گفته‌ام که باید ۳ امتیاز را به دست آوریم.

پیش از این صحبت‌های بسیاری مبنی بر ترک امارات از سوی مجیدی و عقد قرارداد با فدراسیون فوتبال ایران و یا حتی باشگاه استقلال هم به گوش می‌رسید اما با تفاسیر فوق و اعتماد سران عرب به مجیدی، به‌نظر وی تا هفته‌های آتی و یا در صورت نتایج خوب حتی تا پایان فصل در لیگ ادنوک حضور خواهد داشت.

شرایط نابه‌سامان باشگاه فولاد از یک سو و جدایی حمیدرضا گرشاسبی از سمتی دیگر، شاید نکونام را در کنار قلعه‌نویی و البته کی‌روش به ۳ ضلع اصلی مثلث هدایت تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌ها تبدیل کند؛ موضوعی که برای تعیین تکلیف آن باید به انتظار تصمیم هیأت‌رئیسه فدراسیون نشست.

سرمربی تیم ملی فوتبال الاتحادکلبای امارات متحدۀ عربی به‌نظر دیگر جایی بین گزینه‌های تیم ملی فوتبال ایران نخواهد داشت.