توضیحات معاون وزیر درباره تحریف دوباره نام خلیج فارس؛ پولادگر: اتفاقات مدرسه فوتبال مشهد قبلا در آموزش و پرورش هم رخ داده بود!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پایان مجمع عمومی فدراسیون بسکتبال، محمد پولادگر معاون قهرمانی وزارت ورزش درباره استفاده‌ فدراسیون جهانی بسکتبال از کلمه خلیج به جای خلیج فارس در رقابت‌های غرب آسیا، اظهار کرد: من در جریان این موضوع نبودم و امروز آقای داوری این را به من گفت. حتما پیگیری می‌کنیم. البته اینطور هم نیست که آن‌ها چون نوشته‌اند خلیج، صد درصد قصد و نیتی داشته‌اند. همانطور که گفتم اطلاع کافی ندارم اما دستور پیگیری می‌دهیم.

او درباره اینکه چرا حکم رئیس فدراسیون اسکواش با گذشت سه هفته از انتخابات صادر نشده است، توضیح داد: ما کاری که باید انجام می‌دادیم را انجام دادیم و حکم هم در دو سه روز آینده صادر می‌شود.

پولادگر در مورد اینکه چرا انتخابات دوچرخه سواری برگزار نمی‌شود، گفت: ۱۶ فدراسیون تا پایان سال دوره ریاست شان تمام می شود و معمولا نباید این اتفاق بیفتد و نمی‌دانیم چرا این همه فدراسیون به یک باره دوره شان تمام می‌شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص تیم فوتبال امید گفت: در این مورد رئیس فدراسیون توضیح داد و من دیگر چه باید بگویم.

پولادگر در مورد اتفاقات رخ داده در یک مدرسه فوتبال در مشهد گفت: متاسفانه این اتفاق تلخی است که رخ داده و می‌طلبد در گلوگاه های ورزش که کمتر به آن توجه شده، مانند تربیت مربیان که به آنها اعتماد می شود، سختگیری‌های بیشتری را انجام داد. البته فقط در ورزش نیست و در آموزش و پرورش هم بوده. قطعا می طلبد که به صورت متمرکز هم فکری کنیم.

وی در مورد اینکه آیا از بودجه ورزش راضی هستید یا خیر، گفت: خیر، بودجه ورزش خیلی کم است و کم دیده شده است. یکی از موضوعاتی که از آن رنج می بریم این است که ورزش در سبد سلامت جامعه وجود ندارد. به همان میزان که دولت در بح درمان و دارو کمک می‌کند، ورزش نیز به همان اندازه در بحث پیشگیری مهم است، مانند تمام دنیا که این موضوع را مدنظر قرار می‌دهند. ورزش همگانی چیزی نیست که وزارت ورزش به تنهایی از عهده آن بربیاید و این باید در تمام ارکان دولت دیده شود. باید در حوزه ورزش، آموزش پرورش ارشاد و علوم و شهرداری ها به کمک ما بیایند.

وی در مورد حق پخش تلویزیونی گفت: صحبتی شده اما چون قطعی شده چیزی نمی توانم بگویم.

پولادگر در مورد موضع وزارت ورزش در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: این به عهده کمیته فنی فدراسیون است و موضع ما همان موضع فنی فدراسیون فوتبال است.

انتخابات فدراسیون وزنه برداری به تعویق افتاد گفت: اصلا تعیین نشده بود که بخواهد عقب بیفتد.

وی در مورد اینچه درگاهی با چه عنوانی در مجمع کنفدراسیون ژیمناستیک آسیا شرکت کرده گفت: نمی دانیم با چه عنوانی بوده و نباید او می رفت و بدون هماهنگی ما بود و قطعا برخورد می‌کنیم.

معاون قهرمانی وزارت ورزش درباره مسائل روز ورزش ایران صحبت کرد و گفت: پیگیر درج نام خلیج به جای خلیج فارس توسط فدراسیون جهانی خواهیم بود.