رحیمی‌زاده: نباید توقع معجزه از تیم ملی هندبال داشته باشیم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال مجید رحیمی‌زاده سرمربی تیم هندبال سپاهان و تیم نوجوانان ایران در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ اظهار داشت: ملی‌پوشان پیش از حضور در این رقابت‌ها ۴ بازی تدارکاتی در لهستان داشتند و در این دیدارهای تدارکاتی بازی به بازی بهتر شدند و عملکرد خوبی از نشان دادند. در نهایت در مرحله مقدماتی مسابقات جهانی توانستیم مقابل تیم شیلی پیروز شویم و جواز صعود به مرحله اصلی مسابقات قهرمانی جهان را کسب کنیم.

وی افزود: ملی‌پوشان کشورمان با کسب پیروزی مقابل شیلی توانستند برای اولین بار به مرحله اصلی مسابقات صعود کنند. ملی‌پوشان هندبال ایران مقابل مونته‌نگرو و اسپانیا نیز بسیار خوب ظاهر شدند و البته نباید توقع معجزه از تیم ملی داشته باشیم. با توجه به شرایط زیرساختی و لیگ و دیگر موارد هندبال ایران نسبت به مونته‌نگرو و اسپانیا از سطح پایین‌تری برخوردار است.

رحیمی‌زاده درباره بازی‌های مرحله اصلی مسابقات قهرمانی جهان نیز اظهار کرد: اسلوونی، فرانسه و لهستان از سطح بسیار بالایی برخوردار هستند و کار بسیار دشواری در برابر این تیم‌ها داشتیم. ما باید انتظاراتی در سطح هندبال کشورمان از تیم ملی داشته باشیم و البته باید تاکید کرد بازیکنان ما بازی خوبی را ارائه دادند. سرمربی فرانسه پس از بازی مقابل ایران گفت که در آینده صحبت‌های بیشتری از هندبال ایران می‌شنویم و این نشان دهنده آن است که تیم ایران توانسته مقابل فرانسه عملکرد خوبی داشته باشد.

مربی هندبال کشورمان اضافه کرد: ملی‌پوشان مقابل لهستان میزبان بازی بسیار خوبی داشتند و حتی با اختلاف کم نتیجه را واگذار کردند. در لحظاتی از این دیدار بازی مساوی شد یا ایران جلو افتاد و به نظر من حتی می‌توانستیم مقابل لهستان امتیاز کسب کنیم. فراموش نکنیم لهستان تجربه بیشتر، لیگ‌های منظم و بازیکنان حرفه‌ای‌تری نسبت ما دارد و با تکیه بر همین موضوع توانستند پیروز میدان شوند.

او در پایان اظهار کرد: به تیم ملی کشورمان تبریک می‌گویم. انشاالله روند روبه رشد بازیکنان ادامه داشته باشد و این موضوع با درخشش بازیکنان در مسابقات مختلف آغاز شده و امیدوارم در ادامه شاهد درخشش تیم‌های پایه ایران در رویدادهای مختلف باشیم. امیدوارم بتوانیم در دوره‌های بعدی رویداد مهم قهرمانی جهان نیز حضور داشته باشیم. پس از قطر و بحرین ما به عنوان سومین تیم آسیایی در جمع ۲۴ تیم برتر دنیا قرار گرفتیم و البته ما بهترین فدراسیون کشور از نظر عملکردی بودیم.

مربی تیم هندبال سپاهان در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جهان گفت: ملی‌پوشان در این رقابت‌ها عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتند.