برگزاری جلسه ماهانه کمیته داوران فدراسیون والیبال

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلسه ماهانه کمیته داوران با حضور محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، وحید مرادی مشاور عالی، میلاد تقوی دبیر کل، ابراهیم فیروزی رئیس کمیته داوران و منیژه منصور صادقی ، بهروز جعفری ، شفیقه احدی ، مسعود یزدان‌پناه، نادر انصاری و محمد شاهمیری دیگر اعضای این کمیته روز دوشنبه دهم بهمن ماه در ساختمان فدراسیون برگزار شد.

در ابتدای این جلسه ابراهیم فیروزی با اشاره به قضاوت 155 داور مرد و زن از تمامی استان‌های کشور در مسابقات سال جاری در سطح کشور گفت: قوانین و مقررات، موارد خاص داوری و دفترچه راهنما در سایت فدراسیون والیبال جهت استفاده علاقمندان ترجمه و بارگذاری شده است.

وی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص شکل چیدمان داوری مسابقات افزود: 45 کلاس داوری برگزار شده و کیفیت برگزاری کلاس‌های ملی مردان و زنان مورد توجه قرار گرفته است. همچنین اولین دوره مدرسی داوری درجه 3 با اولویت مناطق محروم برگزار شد و در سال جاری 15 داور به رویدادهای بین‌المللی اعزام شدند.

ابراهیم فیروزی در پایان صحبت‌های خود از برنامه ریزی جهت سطح‌بندی مدرسین کلاس‌های داوری از سال آینده خبر داد.

در ادامه محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال با تاکید بر این که همواره باید رشد داوری همسطح با رشد والیبال کشور اتفاق بیافتد، گفت: در هر رده از مسابقات جهانی باید نماینده داوری کشورمان حضور داشته باشد. در مسابقات آسیایی هم باید داوران کشور حضور موثری داشته باشند.

وی افزود: داوران باید به ظاهر و فیزیک بدنی خود توجه داشته باشند و آئین‌نامه‌های کلاس داوری ملی و درجه یک باید دارای سخت‌گیری‌های بیشتری باشد.

داورزنی در پایان تاکید کرد: توجه مضاعفی به استان‌های محروم شود و استعدادهای داوری استان‌ها مورد توجه قرار گیرند.

رئیس فدراسیون والیبال در جلسه با کمیته داوران گفت: توجه بیشتری به استان‌های محروم شود و استعدادهای داوری استان‌ها مورد توجه قرار گیرند.