بالاترین لایه شبکه ملی اطلاعات محتوا و کاربراست/ باید به تولید محتوای جذاب برسیم 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه فناوریهای محتوای فضای مجازی، حامد ملامیرزایی رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی یکشنبه شب در آیین گشایش نمایشگاه فناوری های محتوای فضای مجازی، این رویداد را تلفیقی از بازی‌های رایانه‌ای و مجموعه رسانه‌های دیجیتال دانست که با عنوان نمایشگاه فناوری‌های محتوایی فضای مجازی برندسازی شده و گفت: یک دهه از تاکیدهای رهبر معظم انقلاب در باب تشکیل شبکه ملی اطلاعات و نحوه معماری‌های این شبکه می‌گذرد و شاید در این دهه توفیق‌های ما مختصر و مفید منتج به تشکیل زیرساخت‌های فضای مجازی و کمی هم در لایه خدمات شده که اگر به همین بسنده کنیم اتفاق خیلی خطرناکی برای کشور اتفاق می افتد به این معنا که زیرساخت ها مظروف و محتوایی مناسب سبک زندگی و حوزه فرهنگ و هنر و آداب و رسوم ما نخواهد داشت.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد:  همزمان که این ظرف فراهم می شود باید تاکید کنیم بالاترین لایه شبکه ملی اطلاعات که محتوا و کاربراست به تولید محتوای جذاب بیانجامد و نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی گام نخست برای رسیدن به این هدف است.
رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی تصریح کرد: این رویکرد آغاز شده تا فضای مجازی را که به عنوان پیشران توسعه همه بخش‌‎ها می‌داند توسعه دهد.
دکتر ملامیرزایی ادامه داد: مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی قرار است با کمک فعالان محتوای فضای مجازی زمینه فرهنگ در این فضا را به عنوان پیشران فراهم کند و مجموعه ذی نفعان را در کنار هم داشته بشایم و مجموعه ای از آسیب ها و نقاط ضعف را شناسایی و موانع سست و برطرف شده و زمینه ساز تولید محتوای بیشتر در فضای مجازی باشیم.
به گزارش ستاد خبری، این نمایشگاه با بیش از ۲۹۰ غرفه و فعال و تولید کننده در بخش رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای از امروز ۱۶ بهمن آغاز به کار کرده و تا ۱۹ بهمن همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ پذیرای مخاطبان و علاقمندان از این رویداد بزرگ فرهنگی است. 

دراین نمایشگاه ۲۲۱ غرفه در بخش رسانه‌های دیجیتال و ۷۰ غرفه دیگر در بخش بازی‌های رایانه ای در مساحت ۱۰ هزار متر مربع به صورت مفید دایر شده است. 

این نمایشگاه که جلوه‌ای از هم‌افزایی ۲ نمایشگاه بزرگ و باسابقه رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، با هدف حمایت از توسعه کسب و کارها، شناخت الگوهای موفق، معرفی آخرین دستاوردها، شناخت ظرفیت‌ها و تعامل کسب و کارها با حاکمیت برگزار شده است. 

فراهم‌سازی امکان حضور و تعامل بازیگران اصلی زیست بوم فرهنگ و هنر در فضای مجازی با نگاه توسعه کسب و کارها و ایجاد پیمان‌های مشارکتی و زمینه‌سازی آشنایی آن‌ها با آخرین فناوری‌های فرهنگی با محوریت تکمیل و تقویت شبکه ملی اطلاعات در لایه محتوا و خدمات رویکرد اصلی این نمایشگاه است. 

همچنین مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی چشم‌انداز «شبکه‌سازی فعالان، هم‌افزایی کسب و کارها، رشد همکاری‌های ملی و بین‌المللی، جذب سرمایه توسط کسب و کارها و معرفی آخرین فناوری نوظهور» را در برگزاری این دوره از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با عنوان جدید «نمایشگاه فناوری‌های محتوایی فضای مجازی CTEX» دنبال می‌کند. 

خدمات زیرساخت محتوا، کسب و کارهای دانش بنیان و صنایع خلاق، بازی‌های ایرانی، زنان، خانواده و سبک زندگی؛ فناوری‌های محتوا و خدمات؛ حکمرانی (سازمان‌ها و نهادها)، «سایت‌های عرضه بازی، استارت‌آپ‌ها، کودک، صندوق‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران، سکوهای ارائه محتوا و خدمات، تولیدکنندگان محتوا، بازی‌های جدی و استریمرها» بخش‌های مختلف این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی تاکید کرد: بالاترین لایه شبکه ملی اطلاعات محتوا و کاربراست لذا باید به تولید محتوای جذاب بیانجامد.