بدمینتون فجرکاپ| ناکامی تمام عیار بدمینتون بازان به داخل خانه رسید/ این رشته هوای تازه می خواهد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم اختتامیه سی و دومین دوره رقابتهای بدمینتون فجرکاپ با حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان برگزار شد. رویداد بین المللی بدمینتون فجر در حالی به پایان رسید که وزیر ورزش همچون مراسم افتتاحیه در مراسم اختتامیه و توزیع مدال حضور یافت.

این مسابقات که از 11 بهمن ماه در سالن افراسیابی مجموعه شیرودی آغاز شد، 26 کشور از سراسر دنیا و نزدیک به 219 شرکت کننده داخلی و خارجی در این دوره از رقابت ها حضور داشتند.

سطح این دوره از رقابت ها که از دیدگاه اصحاب فن و کارشناسان نسبت به سال های گذشته بالاتر بود نزدیک به 20 بازیکن رنک زیر 100 جهان در آن حضور داشتند.

در پایان رقابتها کشور اندونزی، مالزی و هندوستان بیشترین مدال را کسب کردند و برزیل و فیلیپین و ویتنام هم موفق به کسب مدال شدند. این در حالی بود که دست بدمینتون بازان ایران از سکوی سه گانه و مدال و دلار خالی ماند و عملکرد ضعیفی را در این دوره از رقابتها بر جای گذاشتند که جای بررسی و تحلیل بیشتر را دارد. ناکامی تمام عیار بدمینتون بازان لزوم تغییرات در این فدراسیون را بیش از پیش یادآوری می کند که در 3 دوره اخیر با یک رئیس سنتی پله های پسرفت و قهقهرا را با سرعت طی کرده به گونه ای که در مسابقات داخل خانه نیز هیچ کدام از بدمینتون بازان ایران موفق به کسب مدال نمی شوند.

عدم استعدادیابی و توجه به تیم های پایه، عدم اعزام تیم های بدمینتون ایران به رویدادهای بین المللی و محروم ماندن از کسب حتی یک مدال درخور در طول این سالها بخشی از ناکامی های فدراسیون بدمینتون در دوره پوریا در 3 دوره اخیر بوده و همین لزوم تغییرات در این فدراسیون و جاری شدن خونی تازه را برای این رشته تایید می کند.

مراسم اختتامیه با حضور حمید سجادی مقام عالی وزارت ورزش و جوانان، محمد پولادگر معاونت توسعه ورزش قهرمانی، مریم کاظمی پور معاونت ورزش بانوان، محمدرضا پوریا سرپرست فدراسیون بدمینتون، حسین شهرابی مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان، در یک جشن باشکوهی برگزار گردید و مدال قهرمانان یک نفره و دونفره زنان و مردان توزیع شد.

مسابقات بدمینتون فجرکاپ در حالی به پایان رسید که هیچ بدمینتون باز ایرانی موفق به کسب مدال نشد.