مهدی: برنامه بعد از عید را اعلام نکردیم اما لیگ نیمه خرداد تمام می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ درمورد تعیین تکلیف سهیمه‌های فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: کشورهای مختلف مدل‌های مختلف دارند و یک دوره شرایط خاصی دارد و در ادوار بعدی به مدل روتین باز خواهد گشت. کار کارشناسی خوبی انجام دادیم و به هیأت رئیسه تقدیم کردیم تا تصمیم‌گیری شود.

وی ادامه داد: به این ترتیب قهرمانان فصل گذشته و قهرمانان فصل آینده با ترکیبی مشخص رتبه یک تا 4 را خواهند داشت. اگر این موضوع به تصویب برسد، مشکلی نخواهیم داشت. یعنی قهرمانان لیگ و جام حذفی در فصل گذشته و آینده این سهمیه‌ها را از یک تا 4 در اختیار خواهند گرفت. به این ترتیب از 4 تا 2 سهمیه خواهیم داشت که در بدترین حالت برای ما امسال 2+2 سهمیه خواهد بود.

وی درباره تاریخ اتمام لیگ بیان کرد:  تلاش می‌کنیم که بتوانیم در نیمه خردادماه سال آینده لیگ برتر را تمام می‌کنیم. تیم‌ها فرصت خوبی برای استراحت و ترمیم دارند تا برای لیگ قهرمانان آسیا در شهریور ماه نمایندگان کشورمان با آمادگی بهتری وارد مسابقات شوند.

رئیس کمیته مسابقات لیگ با اشاره به برنامه لیگ برتر و تاریخ دربی بیان کرد: شهرآورد هفته بیست و هفتم برگزار خواهد شد و برنامه بعد از عید را اعلام نکردیم. باید در زمینه حضور تماشاگران تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: تقویم لیگ متناسب با نتایج فولاد در آسیا برنامه ریزی می شود. هفته بیست و سوم تا ۱۰ فروردین برگزار خواهد شد. این مدل پیشنهادی را در فدراسیون و سازمان لیگ تقدیم هیات رئیس فدراسیون فوتبال کردیم تا تصمیم نهایی بگیرند و قهرمانان فصل گذشته و آینده با ترکیبی از رتبه یک تا چهار سهمیه را داشته باشند. از 4 تا 2 سهمیه و بدبینانه ترین حالت ۲ به اضافه 2 خواهد بود که سهمیه تقسیم خواهد شد.

وی درباره بازی دوستانه سپاهان و زنیت و اعتراض باشگاه پرسپولیس به این بازی گفت: این بازی قبل از قرعه‌کشی لیگ هماهنگ شده بود و هیچوقت به تقابل پرسپولیس و سپاهان و رقابت آنها در جدول فکر نکرده بودیم. از طرفی باشگاه زنیت یک تیم در کلاس اروپاست و می‌تواند برای فوتبال ما آورده داشته باشد. از طرفی ما در برنامه‌ریزی فشار را به سپاهان وارد کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در دیدار مس کرمان و استقلال اتفاق خاصی در زمین نیفتاد، گفت: این دیدار به لحاظ فنی مشکلی نداشت و تنش هایی بین دو نیمکت بود و نباید دامن می‌زدند اما این تنش‌ها قابل مدیریت بود. همزمان با من گزارش ناظر بازی تنظیم و تقدیم مقام‌های قضایی شد و منتظریم آرا اعلام شود.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: امسال سهیمه فوتبال ایران در آسیا 2+2 خواهد بود.