۳۳ میلیون کودک در جنوب آفریقا علیه فلج اطفال واکسینه شدند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان جهانی بهداشت جمعه شب در بیانیه ای اعلام کرد: حدود ۸۰ میلیون دوز واکسن خوراکی ضد فلج اطفال کودکان در سراسر مالاوی، موزامبیک، زامبیا، تانزانیا و زیمبابوه از زمان راه اندازی واکنش اضطراری در مارس سال گذشته، استفاده شد.

اولین بار ویروس فلج اطفال در آفریقا در پنج سال گذشته در کشور مالاوی گزارش شد. این ویروس به موزامبیک کشور همسایه سرایت کرد و باعث شد سایر کشورهای منطقه در حالت آماده باش برای مقابله با این ویروس قرار بگیرند.

اگرچه فلج اطفال در سال‌های اخیر در بسیاری از کشورهای آفریقایی شیوع پیدا کرده است، اما این شیوع با ویروس‌هایی که در ابتدا در واکسن‌ها وجود داشت مرتبط بود. در موارد بسیار نادر، ویروس زنده در واکسن خوراکی فلج اطفال می‌تواندجهش یابد که منجر به ایجاد اپیدمی شود، بویژه در جمعیت‌هایی که واکسینه نشده‌اند.

فلج اطفال بیشتر از فردی به فرد دیگر یا از طریق آب آلوده منتقل می شود. به سیستم عصبی حمله می کند و گاهی اوقات می تواند افراد را در عرض چند ساعت فلج کند.

این بیماری بیشتر کودکان زیر پنج سال را درگیر می کند.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که بیش از ۳۳ میلیون کودک در کشورهای جنوب آفریقا علیه فلج اطفال واکسینه شده اند که بخشی از تلاش های مداوم برای ریشه کنی بیماری فلج است که عمدتاً در بسیاری از نقاط جهان وجود دارد.