اردویژه هلند| پیروزی حیاتی فاینورد با پرش سه‌گام جهانبخش!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ تیم فوتبال فاینورد هلند در چارچوب دیدارهای هفته بیست‌ودوم لیگ اردویژه طی یک بازی خانگی به مصاف تیم فوتبال آزد آلکمار رده دومی رفت و با گل‌زنی و درخشش ستاره ایرانی خود، به یک پیروزی ارزش‌مند دست یافت.

با تصمیم اسلوت، علیرضا جهانبخش از ابتدا به عنوان بازیکن فیکس در ترکیب تیمش حضور داشت و به عنوان وینگر سمت راست، یکی از مهره‌های هجومی فاینورد بود اما شروع بازی بر وفق مراد آن‌ها پیش نرفت. در دقیقه ۱۷ دیلرسون به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا همه چیز به ضرر یاران جهانبخش باشد.

در ادامه فاینوردی‌ها فشار زیادی را برای ثبت گل مساوی روی دروازه آلکمار وارد کردند اما نتیجه‌ای نداشت تا اینکه باز هم وقت‌های اضافه شد و دوباره نوبت به درخشش ستاره ایرانی رسید. اوسامه ادریسی از سمت چپ زمین، سانتر دقیقی را به خط محوطه ۶ قدم انجام داد و فرصت مناسب برای جهانبخش به وجود آمد تا او با یک پرش سه‌گام و ضربه سر بی‌نقص، به ستاره بازی تبدیل شود.

جهانبخش در حالی که هفدهمین بازی خود را برای فاینورد تا هفته بیست و دوم انجام داده، تا الان موفق به ثبت ۳ گل شده که در هفته‌های اخیر مقابل آیندهوون و آلکمار به دست آمده. او در این تعداد بازی نیز ۳ پاس گل به نام خود ثبت کرده تا عملکرد نسبتا خوبی در بازگشت دوباره به هلند داشته باشد.

فاینورد در نهایت با گل دیرهنگام و دقیقه ۹۰ پدرسن، مدافع راست خود به برد ارزشمند و حساس ۲ بر ۱ رسید و حالا با ۴۹ امتیاز در صدر جدول اردیویسه هلند قرار دارد و اختلافی ۵ امتیازی با نزدیک‌ترین تعقیب کننده خود، یعنی آلکمار ایجاد کرده است.

جهانبخش در این بازی با نمره ۸.۸ بهترین بازیکن زمین شناخته شد و توانست با آمار یک گل و ۴ ایجاد موقعیت گل و ۶۳ درصد دقت پاس مهره اصلی فاینورد نام گیرد. او در زمینه دفاعی نیز عملکرد خوبی داشت و یک تکل موفق به ثبت رساند و با ۹ بازپس‌گیری توپ، ۲ قطع توپ و ۲ دریافت توپ آماری عالی از خود به نمایش گذارد.

جهانبخش در دوئل‌های هوایی عالی بود و از ۶ دوئل رکورد ۱۰۰ درصد موفقیت را به ثبت رسانید. او در دوئل‌های زمینی از ۱۴ عدد تنها ۵ بار موفق بود و آمار ۳۶ درصد موفقیت در دوئل‌های زمینی را به نمایش گذاشت. 

آرنه اسلوت، سرمربی فاینورد در پایان بازی برابر آلکمار با اشاره به گل جهانبخش گفت: گل نخست طبق برنامه پیش رفت و تمرین شده بود. ما به سانترها از سمت چپ و فاصله دورتر توجه داشتیم و می‌دانستیم دارای برتری طولی هستیم. این سناریو با جهانبخش به خوبی در تمرینات اجرا شده بود. اگر روزی چیزهایی زیاد کار کنید به خوبی آن را انجام خواهد داد. با وجود پیروزی برابر آلکمار از تیمم راضی نیستم. ما با چاشنی شانس پیروز شدیم. ما تلاش کردیم به پیروزی برسیم و با خوش‌شانسی به دست آمد. 

همچنین جهانبخش پس از این بازی عنوان داشت: در چند روز گذشته ما در این موقعیت‌ها تمرین‌های زیادی انجام داده‌ایم. می‌دانستیم که اگر اوساما (ادریسی) یا کویلیندشی (هارتمن) در سمت چپ حرکت می‌کردند، باید به موقعیت های دور از چارچوب چشم می بستیم.(باخنده) خوشبختانه امروز توپ وارد دروازه شد. فاینورد و آلکمار تیم هایی هستند که واقعاً فوتبال بازی می کنند، بنابراین من انتظار نداشتم که بازی با توپ های بلند زیاد باشد. باید برای توپ دوم می جنگیدیم. ما موقعیت های زیادی خلق نکردیم، اما در لحظات مناسب گل زدیم.

وی در پایان گفت: ما بهترین فوتبال خود را بازی نکردیم، اما نیمه دوم عملکرد بهتری داشتیم. ما هنوز در اوج هستیم. مثل فینال وارد این بازی شدیم. ما مقابل آژاکس و آیندهوون امتیاز کمی کسب کردیم و نمی خواستیم این اتفاق دوباره تکرار شود. هنوز این فصل طولانی ادامه دارد و صحبت کردن درباره قهرمانی زود است.

تیم فوتبال فاینورد در یک دیدار خانگس حساس مقابل آزد آلکمار با گل‌زنی و درخشش ستاره ملی‌پوش ایرانی خود مقابل تیم سابقش به پیروزی دست یافت.