لابی ۳.۵ میلیون دلاری فدراسیون فوتبال برای استقلال و پرسپولیس!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته در حاشیه مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال استان فارس به ارائه توضیحاتی درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف نیمکت و کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران پرداخت.

با توجه به اظهارات تاج، به‌نظر تعیین سرمربی جدید تیم ملی ایران تا پایان سال ۱۴۰۱ قطعی شده و سکان‌دار جدید نیمکت یوزها نهایتاً تا چند روز قبل از آغاز سال جدید در نشست هیأت‌رئیسه فدراسیون که به احتمال زیاد در جزیره خارک برگزار می‌شود، مشخص و معرفی خواهد شد.

با این حال رئیس فدراسیون فوتبال طی اظهارات مهم دیگری، از مباحث مالی صحبت کرده. تاج در این باره عنوان داشت: تلاش ما این است که برای فیفا‌دی دو باز دوستانه جور کنیم که این کار را کردیم.خیلی امیدوارم که با سرمربی اصلی تیم دو بازی دوستانه را انجام دهیم. ۱۶ میلیون دلار در فیفا پول داریم. اما این که پول را بتوانیم بیاوریم داخل کشور و با سرمربی خارجی مبادله کنیم، الان در حاضر امکانش نیست. ولی در تلاش هستیم و مکاتباتی انجام داده‌ایم تا ۳ میلیون دلار پرسپولیس و ۵۰۰ هزار دلار استقلال پرداخت شود. فدراسیون هم شاید ۲ میلیون یورو از طریق مبادله با قطر دریافت کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی امید بیان داشت: پروسه انتخاب سرمربی این تیم هم مانند تیم ملی بزرگسالان است. ۷ ماه دیگر باید تیم ملی امید را بسیج کنیم. البته الان حبیب کاشانی به عنوان مدیر تیم ملی امید انتخاب شده و داریم تلاش می‌کنیم که سرمربی این تیم را هم انتخاب کنیم. فدراسیون فوتبال واقعاً تدبیر نکویی دارد. دنبال این است تا ضمن اینکه عجله نکند ولی به سمت قرارداد درست برود. برای فدراسیون هم جام ملت‌های آسیا و هم تیم امید مهم است.

با این تفاسیر اگر اظهارات تاج به واقعیت بپیوندد، فدراسیون مشکل چندانی برای عقد قرارداد با یک سرمربی خوب خارجی نخواهد داشت؛ چرا که بسیاری از مربیان جوان در فوتبال اروپا مشغول به‌کار هستند که با مبلغی بسیار کم‌تر از ۲ میلیون یورو سرمربی‌گری یک تیم ملی را قبول می‌کنند.

ثانیه‌های تعیین سرمربی جدید تیم ملی دیگر به شماره افتاده و طی هفته‌های بعدی، خانواده فوتبال ایران به پایان انتظار برای شناختن جانشین کارلوس کی‌روش می‌رسند؛ جانشینی که هنوز مشخص نیست ایرانی باشد یا خارجی، اما قطعاً مسیر سختی را پیش‌رو خواهد داشت.

مصطفی قهرمانی

فدراسیون فوتبال ایران در صدد آن است که مطالبات ارزی معوق باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را به طریقی به ایران منتقل کند.