به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛، امروز ششم اسفند جشنواره و نمایشگاه ملی مسیر زآینده آغاز به کار کرد. این رویداد به همت شرکت فولاد مبارکه اصفهان و با حضور ۳۰۰ شرکت دانشبنیان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.
در این رویداد، از استراتژی و سیاستهای نوآوری فولاد مبارکه رونمایی میشود.
ارزش قراردادهای فولاد مبارکه با شرکتهای دانشبنیان در سال گذشته ۵ هزار میلیارد تومان بوده است
یحیی پالیزدار دبیر جشنواره و نمایشگاه ملی «مسیر زآینده» در آغاز این روایداد گفت: ماموریت شرکت مدیریت توسعه فناوری فولاد مبارکه (MSTID) همکاری عمیق و تنگاتنگ با شرکتهای دانشبنیان و سرمایهگذاری خطرپذیر در زیستبوم فناوری است.
اعتماد اکوسیستم دانشبنیان کشور را در مجموعه فولاد مبارکه و MSTID جذب کردهایم. سال گذشته ۵۰۰۰ میلیارد تومان با شرکتهای دانشبنیان کار کردهایم و ۲۰۰۰ شرکت دانشبنیان در وندور لیست فولاد مبارکه قرار دارند.
طیبنیا: فولاد مبارکه به یک «شرکت دانشی» تبدیل خواهد شد
محمدیاسر طیبنیا مدیرعامل فولاد مبارکه در جشنواره و نمایشگاه ملی «مسیر زآینده» اظهار داشت: تبدیل سنگ آهن به محصولات با ارزش افزوده بالا نظیر ورق استنلس استیل و سپس محصولات بسیار باارزشتر که صنایع مختلف کاربرد دارند، کیمیاگری است و نوآوری، اکسیری است که آهن را به محصولاتی با ارزشی بیش از طلا تبدیل میکند.
ما در این دوره از حیات فولاد مبارکه باید نگاه نوآورانه به نوآوری داشته باشیم. افزایش کمی در تولید فولاد محقق شده و در فضای رقابتی فعلی در سطح جهان، باید به دنبال توسعه کیفی و محصولات با ارزش افزوده بسیار بالا باشیم.
صنعت فولاد برخی از مزیتهای نسبی را از دست داده و نرخ گاز دریافتی فولادسازان ایرانی بیش از نرخ جهانی است. الزامات جدیدی در دنیا ایجاد شده است: نظیر تغییر انتظارات نیروی کار، فولاد سبز و انتشار کربن صفر، انقلاب صنعتی چهارم و هوش مصنوعی بخشی از این الزامات است. در این شرایط باید فولاد مبارکه را به یک شرکت دانشی تبدیل کنیم.