پاکدل: اولویت دارو و غذاست اما وویوویچ تنها گزینه تیم ملی هندبال است

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجمع انتخاباتی فدراسیون هندبال امروز برگزار و در پایان علیرضا پاکدل رئیس این فدراسیون با اکثریت مطلق آرا برای 4 سال آینده در سمت خود باقی ماند.

علیرضا پاکدل پس از پایان انتخابات هندبال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجمع بسیار خوبی را داشتیم و با وحدت و همدلی و بینش وسیع جامعه هندبال مجمع یکدستی برگزار شد. اهالی هندبال هم مانند 4 سال قبل به من محبت کرده و با یک رای مشخص انتخاب نمودند. به اعضای هیئت رئیسه پیشنهادی رای اعتماد داده شد. از اهالی مجمع تشکر می کنم.

رئیس فدراسیون هندبال درباره وضعیت وسلین وویوویچ سرمربی تیم ملی هندبال گفت: درباره وسلین وویوویچ باید برای اولین بار بگویم که او هنوز هم گزینه اصلی ماست و از نظر فنی او را مربی خوب و کارآمدی می‌دانیم که بزرگترین بازیکن دنیا هم بوده ولی با توجه به شرایط ارزی فعلی که اکثر فدراسیون های ورزشی چالش هایی دارند، صحبت‌هایی را برای کمک داشتیم. فدراسیون‌ها به تنهایی و بدون کمک دولت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نمی‌توانند با این جنگ اقتصادی مواجه شوند. الان شاید اولویت ما بحث دارو و غذا در بحث ارزی باشد اما شاید بشود شرایط ویژه برای ما دیده شود. اگر بدانیم که حمایت می شویم ظرف چند روز آینده مذاکرات را از سر می گیریم و وویوویچ هنوز هم تنها گزینه اصلی ماست.

وی درباره برخی مباحث درباره آرای مجمع گفت: طبق اساسنامه من حتی یک رای دیگر در انتخابات داشتم. چون عضو هیئت رئیسه هندبال آسیایی هستم و چون تایم ۴ سال هم به پایان رسیده بود من می‌توانستم یک رای دیگر هم بدهم. درباره هیئت خراسان رضوی هم باید بگویم که فرد حاضر در مجمع رئیس بوده نه سرپرست، کجا گفتند که سرپرست نباید رای بدهد؟

پاکدل در پاسخ به دانا درباره حضورش در آکادمی المپیک و برنامه هایش برای آکادمی بیان کرد: به دستور خسروی وفا و محبت اعضای هیات اجرایی که از من خواستند چند وقتی در آکادمی ملی المپیک حضور پیدا کنم این کار را کردم آکادمی مغز متفکر و قلب تپنده کمیته است و تنها نقطه ورزش کشور است که تمام مباحث مربوط به سنجش و آمادگی جسمانی را انجام می دهد. آکادمی ملی المپیک یک جایگاه خاص دارد و ما به دستور عزیزان در راستای رفع بعضی از مشکلات در مدت اخیر کمک کردیم انشالله به لطف اعضای هیات اجرایی بحث ترمیم و بازسازی استخر را خواهیم داشت و می‌خواهیم مرکز سنجش را مجهز کنیم همچنین مشکلات آشپزخانه هم باید رفع شود. لاندری آکادمی را با هزینه کمی راه‌اندازی کرده‌ایم و تلاش کردیم برای ورزشکاران شرایط خوبی را برای رفع نیازهای شان هماهنگ کنیم.

وی در پاسخ به دیگر سئوال دانا مبنی بر اینکه تا چه زمانی در آکادمی خواهند ماند و آیا حضورش در آکادمی به فدراسیون هندبال لطمه ای وارد نمی کند، گفت: حضور من در آکادمی، تصمیم هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک است و تا زمانی که به من نیاز باشد با جان و دل در آکادمی هستم، تلاش می کنیم خللی به فدراسیون و آکادمی وارد نشود و در خدمت هستم.

رئیس فدراسیون هندبال درباره اینکه آیا هندبال زنان به بازیهای آسیایی هانگژو اعزام خواهد شد یا نه، گفت: اگر یک رشته بخواهد به بازی‌های آسیایی اعزام شود تیم ملی هندبال زنان است اما قول مدال ندادیم و با سکو فاصله داریم. اعزام به هانگژو قطعاً حق زنان ماست.

رئیس فدراسیون هندبال گفت: اولویت ما بحث دارو و غذا در بحث ارزی است اما شاید بشود شرایط ویژه برای ما دیده شود.