امروز وظیفه ماست که مردم را پای‌کار علم و فناوری بیاوریم

سردار مهدی رحیمی رئیس سازمان بسیج علمی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره نقش و اقدامات بسیج علمی کشور در حضور دانش‌بنیان‌ها و ورود علم به توسعه فناوری صنعتی کشور اظهار کرد: بسیج علمی کشور برنامه‌ای دارد که بر اساس آن بتواند جوانانی که توان حل مشکلات و مسائل دفاعی کشور را دارند را در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان سازماندهی و به‌کارگیری کند.  برای نیل به این هدف در حال کشف نیازهای فناورانه هستیم که خود یک ضلع مثلث پیشرفت است و ضلع دیگر این مثلث توان نخبگانی کشور است و البته افراد در اولویت اول سازمان بسیج علمی کشور هستند.

بیشتر بخوانید:

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ضروری است

 وی ادامه داد: موفقیت سرمایه‌گذاری در فعالیت دانش‌بنیان است که موجب می‌شود تا نیازهای فناورانه احصا و حل گردند. در این حوزه ما سالیانه تقریباً ۱۵۰۰ مؤسسه فناورانه را مورد حمایت قرار می‌دهیم  و سال ۱۴۰۱ در شش‌ماهه اول بالغ بر ۱۰۵۰ شرکت فناورانه را مورد پشتیبانی و حمایت قرار داده‌ایم که این موضوع یک‌روند مویرگی در حوزه اقتصاد را به وجود آورده و ما امروز سعی داریم این موضوع دانش‌بنیانی را حتی تا سطح  پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت روستایی نیز گسترش دهیم.

امروز یکی از وظایف ما این است که مردم را پای‌کار علم و فناوری بیاوریم

 مسئول بسیج علمی کشور افزود:  امروز کار ما این است که مردم را پای‌کار علم و فناوری بیاوریم.

در این میان کسانی که باید این نقطه‌ضعف‌ها را   احصا  و حل بکنند همان نخبگان و استعدادهای برتر هستند که به‌عنوان هسته‌های کاشف مسئله نیازها را پیدا و حل کنند و حمایت‌های مهم در قالب بیش از ۲۵۰ مرکز رشد در سراسر کشور پشتیبان آنها خواهد بود.

وی افزود: در برنامه‌های امسال نیز گنجانده شده که بیش از ۱۵۰ مرکز رشد یعنی در هر شهرستان حداقل یک شهر یک مرکز رشد توسعه و خلاقیت به وجود آید تا بتوانیم نخبگان ناشناخته کشور که بسیار زیاد هم در کشور وجود دارند، در چرخه فرایند علم و فناوری اضافه کنیم و چه کسی بهتر از جوانان و کسانی که در این زمینه علاقه به فعالیت دارند برای این کار مناسب هستند.

 رئیس بسیج علمی کشور افزود:  جوانان نخبه کشور که امروز تفکر جهادی و تفکر بسیجی دارند همان کسانی هستند که تمام زندگی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و شب و روز تلاش کرده‌اند؛ چه در هشت سال دفاع مقدس و چه امروز تمام موفقیت‌های این کشور در تمام صحنه‌های انقلاب بدهکار این دسته از عزیزان است و اولویت اول ما نیز نخبگان و اساتید این حوزه هستند تا بتوانیم به نقطه‌ای که در افق پیشرفت کشور ترسیم شده است برسیم.

 

رئیس سازمان بسیج علمی با اشاره به اینکه وظایفه ماست که مردم را پای‌کار علم و فناوری بیاوریم، گفت: امسال از ۱۵۰۰ مؤسسه دانش‌بنیان در مراکز رشد حمایت شد.