پایان خیمه‌شب‌بازی در فدراسیون فوتبال؛ بازگشت ژنرال دوگل به تیم ملی!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ بالاخره پس از کش‌وقوس‌های بسیار، امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تا رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا در قطر انتخاب شد و بدین ترتیب پس از ۱۶ سال به نیمکت تیم ملی برگشت.

بعد از به نتیجه نرسیدن مذاکرات فدراسیون فوتبال با فلیکس سانچس که شب گذشته (شنبه) به طور رسمی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی اکوادور اعلام شد، امیر قلعه‌نویی بیش‌ترین شانس را بین گزینه‌های داخلی برای هدایت تیم ملی پیدا کرد که این مسئله به تأیید عضو هیأت رئیسه هم رسید.

طهمورث حیدری، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌وگویی به شکل رسمی اعلام کرد که در نهایت امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد و قرار است امروز فدراسیون فوتبال به صورت رسمی این خبر را اعلام کند. مهدی محمدنبی همچنان سرپرست تیم ملی خواهد بود.

قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق تهران در اوایل دهه ۸۰ آغاز کرد. او در رنسانس استقلال در سال ۱۳۸۲ روی نیمکت آبی‌ها نشست و پس از طی کردن پروژه‌ ۳ ساله خود استقلال را قهرمان کرد. مساله‌ای که باعث شد پس از پایان جام جهانی ۲۰۰۶ به عنوان جانشین برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت تیم ملی بنشیند و سرمربی ایران در جام ملت‌های آسیا باشد.

قلعه‌نویی در آن دوران ۱۷ بار روی نیمکت تیم ملی نشست و تنها یک شکست مقابل مکزیک با نتیجه ۴-۰ را تجربه کرد. بهترین برد تیم او هم ۸-۱ مقابل جامائیکا و میانگین امتیازات او ۲.۱ امتیاز در هر بازی بود. قلعه‌نویی پس از جدایی از تیم ملی روی نیمکت مس کرمان نشست و پس از آن به استقلال برگشت تا دوران حکمرانی‌اش در لیگ برتر آغاز شود.

او ابتدا استقلال را قهرمان لیگ هشتم کرد، سپس به سپاهان اصفهان رفت و دو قهرمانی برای این تیم به دست آورد، سپس پس از یک فصل حضور در تراکتور دوباره سرمربی استقلال شد و این تیم را ضمن قهرمانی در ایران به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رساند.

قلعه‌نویی از سال ۹۴ و پس از جدایی از استقلال به دلیل کسب رتبه ششم تا امروز روی نیمکت تیم‌هایی چون تراکتور تبریز، ذوب‌آهن اصفهان، سپاهان و گل‌گهر سیرجان نشسته و حالا به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب شده است.

با این تفاسیر پس از اتمام بازی امشب گل‌گهر سیرجان مقابل نفت مسجدسلیمان، قلعه‌نویی رسماً هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده خواهد گرفت. شنیده‌ها حاکی از این هستند که جواد نکونام به‌جای وی راهی سیرجان خواهد شد.

امیر قلعه‌نویی و باشگاه گل‌گهر با فدراسیون فوتبال برای تصدی نیمکت تیم ملی به توافق رسیده‌اند و این خبر امشب رسماً اعلام خواهد شد.