آمریکا بهتر است روابط خود با ایران را همچون عربستان از طریق مذاکره حل کند

محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به توافق ایران و عربستان، گفت: به دنبال سفر اخیر آقای رئیسی به چین مقدمات روابط بین ایران و عربستان سعودی صورت گرفت که این برقراری ارتباط مجدد هم در جهت حسن همجواری و هم در معادلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و دینی بین دو کشور تاثیرات مثبتی را خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی با بیان اینکه دو طرف توافق کرده اند در امور داخلی یکدیگر دخالت نکنند، تصریح کرد: اختلاف بین کشورهای حوزه خلیج فارس به نفع هیچ کشوری در منطقه نیست و مطمئنا کسی که از اختلاف بین ایران و عربستان سواستفاده خواهد کرد، رژیم صهیونستی است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس با تاکید بر اینکه اولویت ایران برقراری ارتباط با کشورهای حاشیه خلیج فارس و منطقه است، افزود: هر چه سطح روابطمان با کشورهای منطقه به ویژه حوزه خلیج فارس را افزایش دهیم و ارتباط سازنده ای داشته باشیم، تضمین کننده امنیت در منطقه خواهد بود و همچنین سطح توسعه اقتصادی در منطقه را گسترش خواهد داد و می تواند زمینه ای باشد برای اینکه منطقه خاورمیانه را به عنوان یک هاب بزرگ انرژی، تولید و سرمایه گذاری در جهان معرفی کند.

بیشتر بخوانید:

توافق ایران و عربستان؛ فصلی نو در دیپلماسی منطقه غرب‌ آسیا

وی معتقد است: رفتارهایی که آمریکا و اروپایی ها امروز دارند انجام می دهند و هر روز قطعنامه و یا تحریم هایی را بر علیه ایران تصویب می کنند، خیلی کار ساز نبوده و نیست، چرا که ایران به خوبی می تواند جایگزین برای آن ها را انتخاب کند.

آمریکا از اقدام پکن درس بگیرد و مشکلات خود با ایران را از طریق مذاکره حل کند

آصفری در ادامه با اشاره به جایگاه امروز جمهوری اسلامی در خاورمیانه، خاطر نشان کرد: بازار بکر و ارزشمندی امروز در ایران و منطقه وجود دارد و بهتر است آمریکا از اقدامی که پکن در سطح گسترش روابط ایران و عربستان سعودی انجام داده استفاده کند و به جای تحریم ها، مسائل و مشکلات خود را در قالب مذاکره و گفتگو با جمهوری اسلامی ایران حل کند.

وی افزود: آمریکا بهتر است سیاست نخ نما شده خود را کنار بگذارد و به جای اینکه به دنبال اسنپ بک باشد، از اقدامی که پکن انجام داده است درس بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در پایان اظهار داشت: عربستان سعودی در گذشته با پول هایی که هزینه کرد نگذاشت برجام به نتیجه برسد، امیدواریم این توافق زمینه ای باشد برای اینکه برجام، فرجامش به نفع همه کشورهای منطقه و جهان باشد و سعودی ها از این اقدامات اختلاف انگیز دست بردارند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی تاکید کرد: آمریکا بهتر است به جای اسنپ بک، از اقدام پکن درس گرفته و مشکلات خود را همچون عربستان در قالب مذاکره با ایران حل کند.