نبی: مقابل کنیا بهتر از این می‌شویم/ حاجی‌صفی: ۸ موقعیت گل جلوی روسیه داشتیم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مهدی محمدنبی پس از پایان نخستین دیدار تیم ملی با کادر فنی جدید گفت: در هر دو نیمه عملکرد خوبی مقابل روسیه داشتیم و بچه‌ها بسیار خوب بودند. با اینکه تمرینات تنها 4، 5 روز برگزار شد، تیم بسیار آماده بود.

وی با تأکید بر بازی خوب تیم ملی عنوان کرد: اصلاً این بازی ایستا نبود و مدام بازیکنان در حال حرکت بودند. شانس برای پیروزی با ما یار نبود، اما بعد از این‌همه مدت دیدار خوبی بود. بازی با کنیا بهتر از این خواهد بود.

سرپرست تیم ملی در خصوص رفت‌وآمد رحمان رضایی و اضافه شدن تیموریان به کادر فنی تیم ملی فوتبال گفت: آندرانیک تیموریان دستیار سرمربی تیم ملی خواهد بود.


قربان‌علی‌پور: طلبی از فدراسیون ندارم


علی‌اصغر قربانعلی‌پور پس از تساوی یک ـ یک ایران مقابل روسیه درباره همکاری با قلعه‌نویی گفت: ابتدا سال نو را به همه مردم تبریک می‌گویم، کارها خیلی خوب پیش می‌رود و از قلعه‌نویی ممنونم که به من اعتماد کرده است، امیدوارم هر کمکی که از دستم برمی‌آید انجام دهم.

وی در پاسخ به این سؤال که "پاداشی را که از حضور گذشته‌اش در تیم ملی طلب داشت، دریافت کرده است؟" گفت: با هم حساب و کتاب کردیم و طلبی از فدراسیون ندارم.


تیموریان: بهتر از روسیه بودیم


آندرانیک تیموریان دستیار  امیر قلعه‌نویی پس از  تساوی ۱ بر ۱ تیم ملی فوتبال ایران با روسیه در دیدار دوستانه در جمع خبرنگاران گفت: ابتدا نوروز را به تمام مردم ایران تبریک می گویم. خوشحالم که اولین حضور مربیگری خود را در تیم ملی ایران شروع کردم و امیدوارم که موفق شوم تجربیات خود را در اختیار بازیکنان قرار دهم.

او ادامه داد: اکثر بازیکنان لژیونر بوده و بازیکنان داخلی هم کیفیت بالایی دارند و پیشرفته هستند. البته جا برای پیشرفت بیشتر برای آنها وجود دارد.

تیموریان در خصوص اولین بازی تیم ملی با هدایت قلعه‌نوعی گفت: تیم ملی ایران شایسته برد با تعداد گل بالا بود. باتوجه به اینکه ۴ یا ۵ جلسه با هم تمرین کردیم فکر می کنم بازی قابل قبولی را ارائه کردیم و خیلی بهتر از روسیه بودیم.

حاج‌صفی: ۸ موقعیت گل جلوی روسیه داشتیم

احسان حاج صفی اظهار داشت: خدا را شکر بازی خوبی انجام دادیم و با وجود اینکه ۳-۴ روز بیشتر کنار هم نبودیم فوتبال خوبی ارائه کردیم. ما در نیمه اول یکی دو موقعیت به روسیه دایدم و خودمان هم ۷-۸ فرصت گلزنی داشتیم که تبدیل به گل نشد.

وی در خصوص درخواستش از تاج در حاشیه تمرین تیم ملی گفت: امیدوارم آقای سجادی سلامتی اش را به دست بیاورد. ما تیم خوبی داریم و امیدوارم حمایت های لازم را از این تیم کنند. ما اصلا نباید فیفادی ها را از دست بدهیم و امیدوارم بتواینم جام ملت های بسیار خوبی را داشته باشیم و مردم را خوشحال کنیم.


طارمی: همه بازیکنان موظف به احترام به قلعه‌نویی هستند؛ باندبازی نداریم


مهدی طارمی پس از گلزنی در بازی دوستانه تیم‌ ملی فوتبال ایران و روسیه که با تساوی یک بر یک دو تیم همراه شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدا را شکر بازی خوبی بود و موقعیت‌های زیادی داشتیم و می‌توانستیم راحت بازی را ببریم اما شرایط اینگونه پیش نرفت. هدف خوبی داشتیم و انرژی مثبت در تیم دیده می‌شد و عملکرد خوبی داشتیم. به هر حال یک‌سری از بازیکنان در تیم، جدید هستند و زمان می‌برد تا هماهنگ شویم.

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی است و همه موظفند به ایشان احترام بگذارند. او بازیکن تیم ملی بوده و در هر جایی مربی بوده، افتخارات زیادی را کسب کرده است. بازیکنان باید هر کاری از دستشان می‌آید ابتدا برای ایران و سپس برای تیم و مربی انجام دهند. فضای مناسبی در تیم ملی وجود دارد و اینجا هستیم تا هر چه در توان داریم برای تیم ملی انجام دهیم تا برای ایران افتخارآفرین باشیم.

او درباره حمایت از تیم ملی عنوان کرد: فیفادی‌ها باید باشد و ما تیم جوان و باتجربه‌ای هستیم و نیاز داریم بازیکنان جدیدی که به تیم آمده‌اند، با هم هماهنگ شوند و نیاز داریم که بیشتر پیش هم باشیم. واضح است که باید از همه فیفادی‌ها استفاده کنیم و چیزی که من می‌دانم برنامه‌ریزی‌هایی بین سرمربی و تاج شده است و نباید فیفادی را از دست بدهیم.

طارمی درباره غیبت سردار آزمون توضیح داد: او برای مسائل خصوصی‌اش صحبت کرده بود و با کادر فنی هماهنگ شده است و نباید به مسائل حاشیه‌ای آن پرداخت. او تازه جایگاهش را در لورکوزن پیدا کرده و بابت نبودش با سرمربی تیم هماهنگ کرده است.

مهاجم تیم فوتبال پورتو درباره مقصدش در پایان فصل گفت: بهتر است که راجع به تیم ملی صحبت کنیم.

او درباره شانس قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا گفت: ما در آسیا، حکم برزیل، آرژانتین یا فرانسه را در جام جهانی داریم و یکی از شانس‌های قهرمانی هستیم. به کمی برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی نیاز داریم و اگر آن بیشتر شود، می‌توانیم اتفاقات خوبی را در آسیا رقم بزنیم.

طارمی درباره شایعه حرف گوش‌ندادن به کادر فنی توسط ستاره‌هایی مثل او یا سردار آزمون عنوان کرد: بازیکنان خیلی حرفه‌ای هستند و همه کار خود را انجام می‌دهند و این چیزی است که من دیدم. باندبازی در تیم ملی وجود ندارد و ۱۰ سالی است که با هم دوست هستیم و واقعیت این است که شما اگر کم‌کاری در زمین از من یا بازیکن دیگری دیدید، می‌توانید از من بپرسید. مطمئن باشید کم‌کاری از هیچ‌ بازیکنی نخواهید دید و اگر همه چیز مناسب باشد، ما کار خود را می‌کنیم.


عزت‌اللهی: چرا نباید سرمربی ایرانی داشته باشیم؟


سعید عزت‌اللهی پس از تساوی یک - یک تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین دیدار تدارکاتی سال 1402 مقابل روسیه گفت: اول از همه از همه هواداران به خصوص بانوان عزیزی که تشریف آوردند، تشکر می‌کنم. از مسئ
ولان عزیز نیز بابت فراهم کردن این بستر تشکر می‌کنم؛ چرا که واقعاً در این ایام تعطیل که خیلی از هموطنان در سفر هستند حضور این تعداد هوادار در استادیوم باعث دلگرمی بود.

وی اضافه کرد: این بازی نشان داد که تیم ملی قدم رو به جلو بر می‌دارد. تنها 3 روز به صورت کامل در کنار هم تمرین کردیم و از زمان حضور قلعه‌نویی سعی کردیم در تمرینات کارهای مدنظر ایشان را انجام دهیم. فوتبال خیلی خوبی به نمایش گذاشتیم و حداقل 5 موقعیت صددرصد گل را خلق کردیم. این نشان می‌دهد تیم ملی رو به جلو حرکت می‌کند، اما باز هم زمان نیاز است و باید سخت کار کنیم تا مردم را سربلند کنیم.

هافبک تیم ملی در خصوص صحنه‌ای که منجر به خطای پنالتی او روی بازیکن روسیه شد، اظهار داشت: فکر نمی‌کنم پنالتی بود. پایم را جلوی بازیکن گذاشتم و او خودش را به پای من زد. به هر حال بازی دوستانه است و وقتی VAR نباشد این مسائل طبیعی است. مهم این است بعد از گل روسیه از ریتم نیفتادیم و بچه‌ها ادامه دادند و همه با تمام وجود تلاش کردیم. فکر می‌کنم حداقل نتیجه این دیدار باید 2 بر یک به سود ایران می‌شد.

عزت‌اللهی در خصوص حضور مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی پس از چند سال و اینکه تیم ملی توانایی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را خواهد داشت، گفت: قبلاً هم در خصوص مربی ایرانی صحبت کرده و گفته بودم اگر پتانسیل در کشور است، چرا نباید از مربی ایرانی استفاده کنیم. مربیان ایرانی توانایی هدایت تیم ملی را دارند و چرا نباید سطح مربیان فوتبال کشور را در سطحی ببینیم که چند مربی لژیونر داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم اتفاق خوبی بوده و به فال نیک می‌گیریم. قطعاً قهرمانی آسیا هدف بزرگی است، اما کار راحتی نیست. قهرمانی آسیا با وجود تیم‌های بزرگ کار سختی است، اما مطمئنم با همدلی می‌توانیم دل مردم را شاد کنیم.


رضائیان: برای شادی مردم تلاش می‌کنیم


رامین رضاییان پس از  تساوی ۱ بر ۱ تیم ملی فوتبال ایران با روسیه در دیدار دوستانه در جمع خبرنگاران گفت: بازی خوب و تهاجمی از تیم ایران را شاهد بودیم. ایران اولین بازی خود را زیر نظر کادر فنی جدید داشت و فکر می کنم هوادارانی که به ورزشگاه آمدند از این رقابت لذت بردند. از تماشاگران تشکر می کنم که در این شرایط بد اقتصادی از تیم و بازیکنان حمایت کردند.

او ادامه داد: ما می دویم و تلاش می کنیم تا لحظه‌ای دل مردم را شاد کنیم. می توانستیم بازی را ببریم اما فوتبال اینگونه است. همین که هواداران در ورزشگاه هستند و همیشه سرپا بوده تا گلی زده شود، لذت بخش است. اگر بازی تهاجمی داشته باشید حتی اگر باخت دهید، هواداران از بازی لذت می برند. هواداران ایران فوتبال تهاجمی دوست دارند.

اعضای کادر اجرایی، کادر فنی و بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان پس از تساوی با روسیه به اظهارنظر پرداختند.