راستینه: وزارت ورزش پاسخ‌گو نیست؛ رئیس‌جمهور به میدان بیاید!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از خانه ملت؛ احمد راستینه هفشجانی، نماینده مردم شهرکرد و بن سامان در مجلس یازدهم با اشاره به حذف باشگاه استقلال از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: باشگاه‌هایی مانند پرسپولیس و استقلال که دارای سرمایه اجتماعی و هواداران میلیونی هستند، از ظرفیت‎‌های ارزشمندی برخوردارند که یک به یک در حال از دست رفتن است. تذکرهای ما در مجلس از سطح وزارتخانه عبور کرده و در حال حاضر مخاطب ما رئیس جمهور است.

وی در ادامه بیان داشت: بر اساس قانون شرح وظایف، اهداف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، مسئولیت نظارت بر فدراسیون‎‌ها و هماهنگی امور بین آن‌ها به عهده وزارت ورزش بوده ولی متأسفانه نظارتی از سوی این وزارتخانه وجود ندارد که با متخلف برخورد و عزل شود. ضمن اینکه مسئولیت مدیریتی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از طریق انتصابات اعضای هیأت مدیره به وزارت ورزش بازمی‌گردد ولی اعمال مدیریتی دیده نمی‌شود.

راستینه درباره اتفاقات این باشگاه عنوان داشت: با وجود اتفاقات رخ داده، هیأت مدیره باشگاه استقلال همچنان بر حفظ مدیرعامل اصرار دارد. اصولا وقتی چنین اتفاقات تلخی رخ می‌‎دهد، مسئول مستقیم خود را پاسخگوی مسائل روی داده می‌‎داند ولی به دلیل کوتاهی نظارت از سوی وزارت ورزش، این پاسخگویی وجود ندارد و هواداران از وضعیت به شدت گله مند هستند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: رئیس جمهور برای احیای سرمایه اجتماعی دو باشگاه سرخآبی و ساماندهی سایر فدراسیون‌‎ها باید شخصاً به میدان بیاید و وضعیت وزارت ورزش و جوانان را سامان دهد.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور شخصاً برای احیای سرمایه اجتماعی باشگاه‌‎های پرطرفدار نسبت به تغییر در مدیریت وزارت ورزش تصمیم عاجل اتخاذ کند.