اصولی: سرمربی تیم امید این هفته معرفی می‌شود/ از برکناری ممبینی بی‌اطلاعم

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ احسان اصولی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و سخنگوی فدراسیون پس از دیدار دوستانه تیم ملی فوتسال ایران و ازبکستان اظهار داشت: در این 15 ماهی که در کمیته فوتسال در خدمت شما هستیم، چه در رده بزرگسالان و چه در رده‌های پایه یک برنامه مدون داشتیم و دوره پرکاری را تجربه کردیم. در حال حاضر باید بگویم که تیم ملی زیر 20 سال فوتسال با توجه به نداشتن هیچ تورنمنت رسمی در آسیا، 12 اردو برای این تیم داشتیم که خوراک تیم ملی فوتسال را تأمین می کند. همانطور که می‌دانید بازیکنانی که استعدادیابی و پرورش داده می شوند در تیم ملی زیر 20 سال صورت می‌گیرد. تقریبا میانگین هرماه یک اردو را داشتند. با توجه به اطلاعاتی که دارم صحبت می‌کنم. در هیچ جای دنیا اینقدر به تیم ملی زیر 20 سال بها نمی‌دهند و در اکثر کشورها هم اصلا تیم زیر 20 سال ندارند. هدف ما این است که پشتوانه تیم ملی را پرقدرت تأمین کنیم و همچنین زنجیره این استعدادیابی تکمیل شود. امیدواریم همچنان تیم ملی فوتسال در آسیا و در دنیا بدرخشد.

وی افزود: در تیم ملی هم نگاه کنید می‌بینید هیچ فیفادی ‌ای را از دست ندادیم یا تورنمنت های رسمی بوده و یا دیدارهای تدارکاتی داشتیم. که تا به امروز 2 بار تایلند رفتیم. در حال حاضر هم این فیفادی را این گونه برنامه ریزی کردیم. ازبکستان هم تیم کوچکی نیست آن ها سوم آسیا هستند که آن ها را برای این دیدار دوستانه به ایران دعوت کردیم. تیم قدرتمندی دارند امروز هم دیدید که چگونه مقابل ایران بازی کردند. ازبکستان قبل از این که با ما بازی کند، با برزیل و پرتغال بازی کردند. همه توجهات به تیم ملی فوتسال شده و تمام تلاش فدراسیون بر این است که تمام خواسته های کادر فنی تیم ملی اجرایی شود. به هر حال در این میان مشکلاتی هم هست من بعد از بازی با روسیه هم گفتم که فدراسیون از نظر مالی در مضیقه است و تحت فشار هستیم و به دنبال برطرف کردن مشکلات هستیم اما برنامه های فدراسیون و تیم ملی فوتسال را متوقف نکردیم و با کیفیت تر پیش می بریم. ما می‌توانستیم در این فیفادی بازی دوستانه نداشته باشیم اما با همه فشار هایی که داشتیم، تصمیم گرفتیم این بازی برگزار شود و با تمام محدودیت هایی که داشتیم این بازی را برگزار کردیم.

وی افزود: دیدید سرمربی تیم ملی فوتسال هم از اقدامات فدراسیون رضایت داشت و تمام برنامه ها در حال انجام است. تمام سعی و تلاش ما این است که تیم بسیار خوبی را داشته باشیم و بتوانیم در آسیا پرقدرت بمانیم و در جام ملت های پیش رو و جام جهانی 2024 سکو را فتح کنیم. برنامه ریزی خوبی داریم و هر آن چیزی که تیم ملی فوتسال نیاز داشته باشد را فراهم خواهیم کرد تا با قدرت و منسجم حضور داشته باشیم.

رئیس کمیته فوتسال درباره حضور زنان در بازی امشب تیم ملی فوتسال گفت: از رئیس فدراسیون فوتبال و هیأت رئیسه محترم، همچنین از عوامل حاضر در سالن این بازی ار همه آنها تشکر می کنم. انصافا همیشه پای کار هستند و کمک می کنند. امشب هم با توجه به مجوزهایی که صادر شد حضور هم زنان و هم مردان را در سالن بازی داشتیم. به هر حال یک شور و شوق و هیجان خوبی هم در سالن به وجود آمد. انشاالله بازی سه شنبه که ساعت 20 شب برگزار خواهد بیشتر از امروز در سالن تماشگر خواهیم داشت. به هرحال حضور زنان در سالن بازی با رعایت کامل سئونات و تشویق تیم ملی یکی از مزیت هایی است و حضور زنان باعث فضای خوبی در سالن شاهد باشیم. این بازی هم در کمال احترام و آرامش برکزار شد. 

اصولی در پاسخ به سئوال دانا خصوص وضعیت اسپانسر فدراسیون فوتبال هم عنوان کرد: ببینید برای اسپانسر کلی در حال رایزنی هستیم. در همین بازی امشب هم ما اسپانسر داشتیم تا توانستیم این بازی را برگزار کنیم. برای برزیل هم همین کار را انجام خواهیم داد اما در حوزه اقتصادی فدراسیون در آخرین جلسه هیأت رئیسه صحبت شد و یک طرح کلی برای جذب اسپانسر تعیین شد. به احتمال زیاد فدراسیون فوتبال یک اسپانسر کلی تا پایان جام ملت های آسیا خواهد داشت. در کنار تیم ملی فوتبال هم تیم های دیگر را داریم که در برنامه ریزی حضور دارند. کار هدف گذاری شده است و امیدوارم این مسیر به خوبی برای فدراسیون طی شود.

وی در ادامه در واکنش به وضعیت سرمربی تیم ملی امید گفت: همانطور که می دانید تاج دیروز در این خصوص صحبت کرد و در هفته جاری سرمربی تیم امید هم معرفی خواهد شد. حتما این هفته با برنامه ریزی هایی که انجام شده، در هفته جاری تکلیف سرمربی تیم امید هم مشخص می شود.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره دستمزد سرمربی تیم امید عنوان کرد: به طور کلی می گویم سرمربیگری در تیم امید یک شرایط خاصی دارد و بحث مبلغ های باشگاهی نیست و کسی هم که به تیم امید می آید، قید همه این های را می زند. 

وی در پایان درباره تعیین تکلیف هدایت ممبینی دبیر وقت فدراسیون فوتبال گفت: در این خصوص هیچ اطلاعی ندارم.

رئیس کمیته فوتسال گفت: سرمربی تیم امید این هفته معرفی خواهد شد.