قنبرزاده: دربی استقلال و پرسپولیس را با ۱۵ هزار تماشاگر برگزار می‌کنیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ منصور قنبرزاده، نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال پیرامون شرایط ورزشگاه آزادی تهران اظهار داشت: تعداد تماشاگر شهرآورد تهران با توجه به شرایط کنونی ورزشگاه آزادی تنها ۱۵ هزار نفر است که این تعداد بر اساس اعلام نظر مسوولان فنی استادیوم جهت برگزاری یک بازی ایمن اعلام شده. ورزشگاه آزادی نیم قرن سابقه دارد و فرسوده شده؛ واقعیت این است که این استادیوم ملی نیاز به یک بودجه و عزم ملی دارد تا کل مجموعه ترمیم شود. تزریق‌های مقطعی جواب نداده و موجب شده مراحل ترمیم طولانی شود. رقم و عدد بازسازی ورزشگاه آزادی را مسوولان شرکت توسعه اعلام کردند که عدد بسیار بالایی بوده و از عهده فدراسیون فوتبال خارج است؛ خود دوستان باید در این خصوص اعمال نظر کنند.

وی درباره آخرین وضعیت حضور تماشاگران در دربی صدم پایتخت بیان داشت: میزبان پرسپولیس است و باید شرایط میزبانی رعایت شود اما این مساله در روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد، با توجه به این که شهرآورد قبلی ۵۰-۵۰ بوده به احتمال فراوان بازی شهرآورد هم در این دیدار ۵۰-۵۰ خواهد بود. از سویی دیگر ساعت شهرآورد تا این لحظه بر اساس اعلام سازمان لیگ ۱۷:۳۰ است اما اگر قرار باشد بر اساس وضعیت حمل و نقل، جابجایی تیم‌ها و مسائلی از این دست شرایط تغییر کند؛ از طریق فدراسیون اعلام خواهد شد. هواداران بدون بلیت به ورزشگاه نروند چرا که امکان حضور و پذیرایی از آن‌ها وجود ندارد. همان طور که گفتیم تنها ۱۵ هزار نفر می‌توانند به استادیوم بروند و بیشتر از این امکان ندارد.

قنبرزاده در ادامه عنوان داشت: قرار است برنامه کادرفنی تیم ملی را بگیریم و در مورد وضعیت فیفادی‌ها هم به جمع‌بندی برسیم که تا نیم‌فصل آتی لیگ برتر شرایط و تقویم فوتبال ایران مشخص باشد. در مورد جام حذفی یک دیدگاه این است که بعد از مسابقات لیگ جام حذفی را هم تمام کرده و سوپر جام را برگزار کنیم، دیدگاه دیگر این است که یک یا ۲ هفته مانده به لیگ جدید برگزار کنیم تا شور و هیجان را به فوتبال بازگردانیم اما این بر اساس نقطه نظرات کادرفنی تیم ملی و باشگاه‌ها تصمیم‌گیری صورت خواهد گرفت.

وی در مورد وضعیت استادیوم‌ها و بحث VAR تصریح داشت: در مجلس شورای اسلامی نشستی برگزار شد که در آن جا هم در این باره بحث کردیم؛ مراحل ترمیم آزادی از عهده وزارت ورزش و جوانان هم خارج است و باید به این استادیوم که آبروی ملی ماست و میزبانی‌های متعدد در آن انجام شده، به شکل متفاوتی نگاه شود. در مورد VAR صادقانه باید بگویم که ورزشگاه‌های ما در اختیار باشگاه‌ها نبوده و در اختیار شرکت توسعه و دولت هستند. باشگاه‌ها برای بازی این استادیوم را اجاره می‌کنند اما در مورد استادیوم‌هایی که در اختیار باشگاه سپاهان یا فولاد هستند اقدامات خوبی انجام شده که مراحل آن در حال انجام است.

نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با آخرین وضعیت نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا تأکید داشت: اگر هر فردی در جایگاه حرفه‌ای خود صحبت کند، وضعیت بهتر خواهد بود. استقلال و پرسپولیس باید ۲۰۰۰ سند را بارگزاری کنند و بعد این اسناد بررسی شود. شاید همین اظهارنظرها مشکلاتی را ایجاد کند. تنها کسی در این باره صحبت نکرده مرجع رسیدگی است چرا که در حال بررسی هستند. گرفتن مجوز حرفه‌ای مراحلی دارد اما برخی به اشتباه صحبت‌هایی می‌کنند که نباید انجام شود. قبلا ۲ بار به دلیل برخی از مسایل که نمی‌خواهم الان بازگو کنم دچار مشکلاتی شدیم و شک نکنید این بار بسیار ویژه اسناد را رصد می‌کنند. اگر موردی باشد کوتاه نخواهند آمد و شاید بحث تعلیق هم مطرح شود.

وی راجع به آخرین وضعیت تیم فوتبال امید نیز گفت: در مورد تیم فوتبال امید هم باید بگویم به نقطه نظرات خوبی رسیدیم که اطلاع‌رسانی شد، با هماهنگی کمیته ملی المپیک حبیب کاشانی سمتش مشخص شد و در آینده‌ای نزدیک تکلیف این تیم مشخص می‌شود. در فیفادی بعدی تاکید سرمربی تیم ملی این است که در این ایام به میدان برویم و فرصت‌ها را از دست ندهیم و ما هم بر همین اساس حرکت می‌کنیم.

نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال گفت: شهرآورد صدم تیم‌های استقلال و پرسپولیس با حداکثر ظرفیت ۱۵ هزار تماشاگر برگزار می‌شود.