لیگ برتر فوتبال| سبقت ۶ امتیازی پرسپولیس از استقلال؛ تعویض طلایی طلسم دربی را شکست!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال طی حساس‌ترین و مهم‌ترین دیدار در چارچوب هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال ایران، از ساعت ۱۶:۰۰ عصر امروز (یک‌شنبه - ۳ اردیبهشت‌ماه) در ورزشگاه آزادی تهران در قالب صدمین دربی یا شهرآورد فوتبال پایتخت به مصاف یک‌دیگر رفتند.

شرایط امتیازی سرخابی‌ها در جدول رده‌بندی و تعقیب نعل‌به‌نعل دو تیم در رتبه‌های اول تا سوم لیگ به همراه تیم فوتبال سپاهان، باعث آن شده بود تا نخستین دربی سه رقمی فوتبال تهران با حساسیت‌هایی به مراتب بیش‌تر از سایر شهرآوردها آغاز و دنبال شود. هم‌چنین حضور تماشاگران تأثیر بسیاری بر داغ‌تر شدن این بازی داشت.

نیمه نخست؛ شماره صد کسل‌کننده

در نیمه نخست دو تیم طی دقایق ابتدایی بیش‌تر به محک زدن یک‌دیگر و استفاده از ضدحملات سرعتی چشم داشتند، تا جایی که استقلال روی دو موقعیت شانس باز کردن دروازه حریف را هم داشت اما به مرور با عبور از دقایق ابتدایی بازی، پرسپولیس توانست روی بازی سوار شود و اختیار عمل را در دست بگیرد.

بر اثر شرایط حساس دربی، عارف غلامی همان ابتدا کارت زرد گرفت و میلاد سرلک هم روی مهدی قایدی خطا کرد تا کارت بگیرد. هم‌چنین بازیکنان دو تیم در میانه‌های میدان پراشتباه ظاهر شدند اما هیچ‌کدام از این اشتباهات به خطر جدی و عبور توپ از روی خط دروازه‌ها نیانجامید تا بازی در این نیمه با تساوی خاتمه یابد.

نیمه دوم؛ تعویض طلایی یحیی

در ابتدای نیمه دوم، عیسی آل‌کثیر به‌جای مهدی عبدی به زمین آمد و در بین نیمه نیز بخشی از طبقه دوم ورزشگاه به علت احتمال ریزش سکوها تخلیه شد. با این حال روی حملات پی‌درپی و هوش‌مندانه سرخ‌پوشان، این آل‌کثیر بود که نخستین گل دربی شماره ۱۰۰ را به زیبایی هر چه تمام‌تر به ثمر رساند و پرسپولیس را پیش انداخت.

پس از گل آل‌کثیر به استقلال، آبی‌پوشان با تعویض بابایی و ورود مطهری به شدت حملات خود افزودند تا بلکه بتوانند گل خورده را جبران کنند. تعویض‌های هجومی استقلال با ورود رمضانی و میرزایی ادامه یافت اما سرخ‌ها با پاس‌های هدف‌دار، بازی را مدیریت کرده و از برتری خود حفاظت کردند.

آبی‌ها با عبور دقایق به سمت پایان بازی، مرتب به سمت دروازه پرسپولیس حمله می‌کردند اما درخشش مدافعان و علی‌رضا بیرانوند، مانع از به تساوی کشیدن بازی توسط سربازان ساپینتو می‌شد. پرسپولیس این بازی را با برتری پایان داد تا لااقل تا فردا بر صدر جدول تکیه بزند و به قهرمانی امیدوارتر باشد.

پرسپولیس یک
گل: عیسی آل‌کثیر (۵۰)

استقلال صفر
گل: -

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، میلاد سرلک، سروش رفیعی (سینا اسدبیگی - ۸۵)، سعید صادقی (فرشاد فرجی - ۸۵)، مهدی ترابی (محمد عمری - ۷۰)، مهدی عبدی (۴۶- عیسی آل کثیر) و وحید امیری.
ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی (رضا میرزایی - ۷۲)، کوین یامگا (۴۳- صالح حردانی)، روزبه چشمی، سعید مهری، آرش رضاوند (آرمان رمضانی - ۷۲)، مهدی قایدی، محمد محبی و پیمان بابایی (امیرارسلان مطهری - ۵۸).

شهرآورد صدم فوتبال پایتخت بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال با پیروزی سرخ‌پوشان پایان یافت.