تور عنابی کی روش برای ستاره های ایرانی؛ حزباوی به قطر و کارلوس نه گفت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ورزش قطر از دیرباز تا کنون جولانگاه ستاره های خارجی در همه رشته ها بوده و قطری با هزینه های هنگفت و میلیاردی می کوشند ستاره های رشته های مختلف را از سایر کشورها جذب کرده و پیراهن عنابی به تن آنها بپوشانند. در فوتبال هم این رویه برای قطری ها یک دکترین اصلی است و همه ساله شاهد حضور ستاره های محختلف و با ملیت های گوناگون در تیم های ملی قطر بوده ایم. شاید مهمترین نمونه سباستین کینتانا ستاره اروگوئه ای تیم ملی قطر باشد که سالها با پیراهن عنابی و زیر پرچم قطر بازی می کرد در حالیکه متولد اروگوئه بود.

حضور کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال قطر برای این کشور حاشیه خلیج فارس یک ویژگی بزرگ و مهم دارد. کی روش با توجه به حضور 9 ساله در فوتبال ایران و حضور در 3 جام جهانی به همراه تیم ملی شناخت دقیقی از فوتبال ایران دارد. این شناخت سبب شده تا کی روش برای تیم ملی فوتبال قطر چشم به ستاره های ایرانی داشته باشد. کی روش در نخستین اقدام خود دست روی یکی از ستاره های تراش نخورده و با استعداد فوتبال ایران گذاشته و به او پیشنهاد حضور در تیم ملی قطر را داده. ستاره جوانی که جزو آینده های فوتبال ایران است و کی روش با فراست و تیزبینی او را برای تیم ملی قطر در نظر گرفته.

مسئولان فوتبال قطر و در راس آنها کارلوس کی‌روش سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران و سرمربی کنونی قطر به محمدامین حزباوی کاپیتان تیم جوانان ایران و ستاره فولاد پیشنهاد تابعیت قطر و بازی در تیم ملی قطر را داده اند اما این بازیکن فوتبال با رد پیشنهاد این کشور حاشیه خلیج فارس اعلام کرده پیشنهاد شهروندی و بازی در تیم ملی این کشور را رد کرده و قصد دارد فوتبال خود را با نام ایران و زیر لوای پرچم کشورمان ادامه دهد.

علیرضا منصوریان سرمربی فولاد با تایید این خبر گفت: قصد پنهان کردن چیزی را ندارم. من هم در خبرها شنیده‌ بودم که قطر به دنبال محمدامین حزباوی است و پیشنهاد شهروندی داده تا او بتواند برای تیم ملی این کشور بازی کند ولی قطع به یقین او بازیکن ملی خودمان است و قلعه‌نویی نیز نظر بسیار مثبتی روی او دارد.

وی ادامه داد: زمانی که این موضوع را شنیدم، با خود او هم صحبت کردم و باعث افتخار است که وقتی به او چنین موضوعی را گفتم به شدت اظهار ناراحتی کرد و گفت می‌خواهد فوتبالش را در ایران ادامه دهد.

بدین ترتیب پروژه نخست کی روش برای جذب یک ستاره ایرانی برای تیم ملی قطر شکست خورد و باید منتظر بود تا ببینیم پرژوه بعدی او چه بازیکنی است و آیا کی روش موفق می شود پیراهن عنابی تیم ملی قطر را بر تن یک ستاره ایرانی کند یا نه.

خبرنگار: سعید آقایی

 

مدافع تیم جوانان ایران مورد توجه کارلوس کی روش برای بازی در تیم ملی فوتبال قطر قرار گرفته بود اما به این پیشنهاد پاسخ منفی داد.