به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، کامبیز جهانبانی گفت: کشتیرانی دریای خزر و سایر شرکتهای کشتیرانی به دنبال بازاریابی جهت جذب کالاهای صادراتی و ترانزیتی برای تکمیل ظرفیت ناوگان خود هستند و در حال حاضر عرضه ناوگان برای حمل کالاهای صادراتی، بیشتر از تقاضای موجود برای حمل بار صادراتی است.
وی تصریح کرد: به دلیل فعالیتهای کشتیرانی دریای خزر، کالاهای صادراتی کاملاً روان و با سهولت بارگیری میشوند به گونهای که هم اکنون با ظرفیت خالی کشتیها در حمل محمولههای صادراتی و ترانزیتی و همچنین عدم وجود رسوب کالاهای صادراتی در بنادر شمال ایران مواجه هستیم.
جهانبانی از صاحبان بار درخواست کرد برای حمل بار صادراتی خود در دریای خزر، درخواست را به کشتیرانی دریای خزر اعلام نموده یا با مراجعه به این شرکت، درخواست را پیگیری نمایند.
وی گفت: شرکت کشتیرانی خزر آمادگی لازم برای حمل بار صادراتی صادرکنندگان را دارد؛ ضمن اینکه کشتیهای این شرکت در قالب خطوط مداوم، حمل کالای صادراتی را به بنادر روسیه، آذربایجان، داغستان و قزاقستان صورت میدهند.
جهانبانی با بیان اینکه کشتیرانی دریای خزر در بحث حمل کانتینرهای صادراتی رشد ۷۵ درصدی را به ثبت رسانده است تصریح کرد: همچنین در حوزه لجستیک کانتینری به ارزش ۱۰ میلیون دلار کانتینر از طریق اتصال کشتیرانی خزر به شبکه کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران وارد چرخه حمل کشتیرانی دریای خزر شده است.
مدیرعامل کشتیرانی خزر گفت: در حال حاضر با برنامه ریزی و اقدامات کشتیرانی دریای خزر بخش دریایی کریدور شمال- جنوب در دریای خزر راه اندازی و فعال شده که مسیر کریدور شمال – جنوب شاهد رشد ۳۶۰ درصدی جابهجایی کالا توسط کشتیرانی دریای خزر بوده است.
جهانبانی ادامه داد: مطابق با برنامه ریزیهای صورت گرفته از سوی کشتیرانی دریای خزر، رسوب و انباشت کالای صادراتی و ترانزیتی در بنادر شمال کشور به حداقل رسیده و به صورت روان و بروز در حال بارگیری و حمل میباشند.
وی با تاکید بر اینکه با هماهنگی و تدابیر انجام شده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آمادگی لازم برای حمل بارهای کریدوری از کشورای آسیایی و سایر کشورهای منطقه به صورت حمل و نقل ترکیبی به مقاصد روسیه و کشورهای CIS را دارد. خاطر نشان کرد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در قالب کریدور شمال- جنوب آمادگی دارد تا تمامی مُدهای حملونقلی را از مبدأ تا مقصد نهایی به مشتری ارائه دهد.