هاکی روی یخ زنان آسیا| جدال با امارات در مرحله حذفی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ملی پوشان هاکی روی یخ زنان ایران که سه سال از فعالیت شان در این رشته می گذرد برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی تایلند شرکت کردند و در سه دیدار مقدماتی خود به پیروزی های پرگل رسیدند. 

تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران در اولین تجربه حضورش در مسابقات قهرمانی آسیا به واسطه همین «اولین» بودن باید در سطح دوم قهرمانی آسیا مسابقه می داد که موفق شد در این مسیر سه حریف باسابقه  را از پیش روی برداشته و با آمار شگفت انگیز ۶۳ گل زده و یک گل خورده به مرحله حذفی صعود کند. 

ملی پوشان ایران برای این که بتوانند به مرحله نیمه نهایی و جمع ۴ تیم برتر این مسابقات صعود کنند، باید امروز پنجشنبه در گروه یک مسابقات  برابر امارات به پیروزی برسند. در صورت این اتفاق تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران در میان مدعیان باسابقه سطح یک مسابقاتش را برای کسب مدال ادامه خواهد داد. 

روند برگزاری مسابقات هاکی روی یخ زنان قهرمانی آسیا به این صورت است که ۸ تیم در دو گروه چهار تیمی با یکدیگر مسابقه می دهند که تیم ایران در سطح دوم حضور داشت.

دو تیم برتر سطح دوم با صعود به مرحله بعد با دو تیم سوم و چهارم سطح یک مسابقه می دهند و برنده های این دو دیدار راهی نیمه نهایی می شوند تا با دو تیم اول و دوم سطح یک به صورت ضربدری بازی کنند و برنده ها فینالیست شوند و بازنده ها هم دیدار رده بندی را برگزار کنند.

تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران پس از سه پیروزی در سطح دوم مسابقات قهرمانی آسیا، با پیوستن به جمع مدعیان باسابقه این رشته در گام اول باید در یک بازی حساس امارات را شکست دهد.